خبرنگاران اجرای گشت های نوروزی حفاظت اراضی در مشهد

به گزارش مجله رویگری، مشهد- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی مشهد از اجرای گشت های ویژه نوروزی در جهت حفاظت اراضی در این شهرستان خبر داد.

خبرنگاران اجرای گشت های نوروزی حفاظت اراضی در مشهد

علی طهماسبی زاده روز سه شنبه در جلسه هماهنگی گشت های ویژه نوروزی گفت: این گشت ها با هدف حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز انجام می شود.

وی اضافه کرد: در این راستا هشت اکیپ مشترک میان شهرداری، جهاد کشاورزی مشهد، منابع طبیعی، آب منطقه ای، محیط زیست و آستان قدس رضوی از 29 اسفند امسال تا 17 فروردین ماه سال آینده به گشت زنی و نظارت می پردازند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سالجاری 258 قطعه اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته تخریب شد و در نیمه دوم همین سال نیز این تعداد به میزان قابل ملاحظه افزایش یافت و به هزار و 161 مورد رسید.

طهماسبی زاده گفت: فروش اراضی کشاورزی و قطعه بندی و تبدیل به باغ ویلاها به جای فضای سبز و کشاورزی غیر قانونی است و با قاطعیت و جدیت با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.

وی اضافه کرد: مقابله با زمین خواری به صورت ویژه در شورای حفظ حقوق بیت المال در حال پیگیری است.

وی کمیته صیانت از حریم شهر مشهد را یک ساختار و تشکیلات قدرتمند دانست و گفت: این کمیته می تواند توانایی برقراری تعامل با دستگاه های متولی زمین را به نحو مطلوب داشته باشد ولی بازنگری در ساختار و رفع برخی اشکالات در اجرا ضروری است.

طهماسبی زاده با اشاره به برخی اعمال نظرها در نحوه تفسیر قانون گفت: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در مورد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، در هر صورت ابنیه و مستحدثات غیر مجاز باید قلع و قمع و اعاده به وضع سابق شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 786

به "خبرنگاران اجرای گشت های نوروزی حفاظت اراضی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای گشت های نوروزی حفاظت اراضی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید