خبرنگاران سازمان ملل: هجوم ملخ ها همچنان امنیت غذایی آفریقا را تهدید می کند

به گزارش مجله رویگری، تهران- خبرنگاران- سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز شنبه اعلام کرد که به رغم دغدغه ها و محدودیت های بحران کرونا، تلاش ها برای مهار حمله ملخ ها در آفریقای شرقی ادامه دارد.

خبرنگاران سازمان ملل: هجوم ملخ ها همچنان امنیت غذایی آفریقا را تهدید می کند

به گزارش وب سایت سازمان ملل، هجوم ملخ ها به ویژه در اتیوپی، کنیا و سومالی جایی که تهدید بی سابقه ای برای امنیت غذایی و معیشت مردم برای میلیون ها نفر ایجاد می کند، نگران کننده است.

محدودیت هایی که توسط بسیاری از کشورها برای مهار شیوع ویروس کرونا ایجاد شده چالش هایی را ایجاد کرده اما فائو گفته است که برای غلبه بر موانع با دولت ها، کشاورزان و تولید کنندگان کشاورزی همکاری می کند.

سیریل فرند رهبر تیم فائو در آفریقای شرقی می گوید: هیچ کندی در فرایند پیشبرد اقدامات صورت نمی گیرد زیرا همه کشورهایی که با فائو ارتباط دارند، مبارزه با ملخ های بیابانی را یک اولویت ملی می دانند.

وی افزود: در حالی که شرایط قرنطینه به واقعیت تبدیل می شوند، افرادی که درگیر مبارزه با طغیان (ملخ ها) هستند، هنوز مجاز به انجام عملیات نظارت و کنترل هوا و زمین هستند.

پیش بینی می شود بارندگی های گسترده در ماه مارس (اسفند- فروردین) باعث افزایش چشمگیر تعداد ملخ ها در ماه های آینده شود، با این وجود موج های جدید ناشی از انتقال از کنیا به سودان جنوبی و اوگاندا خواهد رسید.

فائو می گوید: این شرایط همچنین در یمن که نسل جدیدی از ملخ ها در آن ظاهر می شود، نگران کننده است.

تا به امروز بیش از 240 هزار هکتار در 10 کشور جهان با سموم دفع آفات شیمیایی یا بیولوژیک کش ها درمان شده و 750 نفر نیز برای انجام عملیات کنترل ملخ زمینی آموزش دیده اند.

فرند می گوید: اما بیماری کووید 19 در تأثیر سموم دفع آفات و همچنین سمپاش موتوری تأثیر دارد.

به گفته فرند، بزرگترین چالش کنونی تأخیر در تحویل سموم دفع آفات به دلیل کاهش قابل توجه در عملیات حمل و نقل هوایی جهانی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 850

به "خبرنگاران سازمان ملل: هجوم ملخ ها همچنان امنیت غذایی آفریقا را تهدید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل: هجوم ملخ ها همچنان امنیت غذایی آفریقا را تهدید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید