یاری هزینه مترو از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت پرداخت شد

به گزارش مجله رویگری، عبداله پور از کاهش 50 درصدی خط مبنای محاسبات سفر مترو به وسیله شورای اقتصاد برای استفاده منابع حاصل از ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر اطلاع داد.

یاری هزینه مترو از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت پرداخت شد

به گزارش ، علی عبداله پور مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش 50 درصدی مسافران مترو، شرکت بهره برداری مترو با رایزنی های انجام داده با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و دستور وزیر محترم نفت و همکاری سازمان برنامه و بودجه کل کشور، شورای اقتصاد خط مبنای سفر معین شده جهت محاسبات صرفه جویی مصرف سوخت را 50 درصد کاهش داد تا شرکت بهره برداری متروی تهران و کلان شهر های کشور از فرصت های اقتصادی این ماده قانونی در دوره انتشار ویروس کرونا محروم نشوند. وی اعلام نمود: این مصوبه از ابتدای سال 1399 تا زمان استمرار شیوع بیماری کرونا (به تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا) قابل اجرا است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه توضیح داد: اگرچه با شیوع ویروس کرونا آمار جابجایی مسافر کاهش چشمگیری داشت، اما به جهت اجرای دستورالعمل های ابلاغی، نه تنها تعداد ناوگان و سرفاصله حرکتی قطار ها کاهش نیافت، بلکه ناوگان رزرو هم در جهت حفظ سلامت شهروندان و با وجود کاهش 50 درصدی تعداد مسافران به شبکه مترو اضافه شد.

عبداله پور با تاکید بر اینکه ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر، قانونی بسیار مترقی و ایجاد کننده فرصت های اقتصادی ویژه برای شبکه حمل و نقل ریلی و مشوق سیستم های حمل و نقل عمومی جهت افزایش ظرفیت و جذب مسافر در جهت صرفه جویی در مصرف سوخت است اعلام نمود: به موجب این قانون هر اقدامی که منجر به کاهش آلاینده ها و صرفه جویی در مصرف سوخت گردد، متناظر با آن دولت می تواند تا سقف سرمایه گذاری صورت گرفته را بازپرداخت نماید.

لازم به ذکر است قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر در سال 1394 به تصویب رسید و در سال 1396 مطابق با درخواست وزارت نفت، طرح توسعه حمل و نقل مسافران قطار شهری در تهران و 8 کلانشهر کشور با موضوع سرمایه گذاری از محل ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر، به وسیله شورای اقتصاد تصویب شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1667

به "یاری هزینه مترو از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری هزینه مترو از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید