خبرنگاران شمار فوتی های کرونا در هرمزگان حدود سه برابر افزایش یافت

به گزارش مجله رویگری، بندرعباس- خبرنگاران- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش حدود سه برابری شمار فوتی های کرونا در استان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل تر اطلاع داد و گفت: با توجه به آمار بستری ها و شمار فوتی ها باید اعلام کنیم که شرایط استان بسیار نگران کننده است.

خبرنگاران شمار فوتی های کرونا در هرمزگان حدود سه برابر افزایش یافت

دکتر فاطمه نوروزیان آدینه شب با اعلام این خبر به رسانه ها و با انتقاد از بی توجهی بعضی از مردم نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی و انجام سفرهای غیرضروری ، گفت: بارها و بارها نسبت به تبعات سوء اینگونه بی توجهی ها هشدار داده بودیم و متاسفانه بعضی ها به این توصیه و هشدارها توجه نکردند و امروز شاهد این شرایط در هرمزگان هستیم.

وی بیان داشت: شمار بستری های کرونا در بخش عمومی 77 درصد و بستری های بخش مراقبت های ویژه 75 درصد نسبت به هفته قبل تر افزایش داشته و متاسفانه تمام موارد جدید کرونا در هرمزگان از نوع جهش یافته است که بسیار خطرناک تر از نوع معمولی است.

نوروزیان شمار فوتی های کرونا در هرمزگان را یک هزار و 62 نفر اعلام نمود و اضافه کرد: در شبانه روز گذشته دو نفر شامل یک آقا و یک خانم از بندرعباس و قشم فوت شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر نیز 184 فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این شمار 43 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر می باشند که حال هشت نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان در مورد آخرین شرایط مناطق مختلف هرمزگان از نظر رنگ بندی کرونایی، گفت: هم اکنون دو شهرستان بندرعباس و بندرخمیر در شرایط نارنجی و مابقی زرد هستند اما این شرایط بسیار ناپایدار بوده و در صورت تداوم بی توجهی مردم به پروتکلهای بهداشتی، باید منتظر تغییر این شرایط و بروز شرایط قرمز و بحرانی باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1481

به "خبرنگاران شمار فوتی های کرونا در هرمزگان حدود سه برابر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار فوتی های کرونا در هرمزگان حدود سه برابر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید