کدام واکسن ها برای بچه ها مناسب است؟

به گزارش مجله رویگری، یک فوق تخصص عفونی بچه ها در مورد واکسیناسیون گروه سنی زیر 18 سال، گفت: خطر واکسن نزدن به مراتب بیشتر از تزریق آن در بچه ها است.

کدام واکسن ها برای بچه ها مناسب است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا ناطقیان گفت: با توجه افزایش موارد ابتلای بچه ها در سویه های نو کرونا به 25 درصد و نقش آنان در انتقال بیماری به بزرگسالان، لازم است در آستانه فصل سرما بچه ها واکسینه شوند.

این فوق تخصص عفونی بچه ها در مورد واکسیناسیون گروه سنی زیر 18 سال، اضافه نمود: خطر واکسن نزدن به مراتب بیشتر از تزریق آن در بچه ها است.

ناطقیان ادامه داد: با توجه به اینکه بعضی بزرگسالان به علت کهولت سن و یا مصرف داروهای تضعیف نماینده سیستم ایمنی، ایمنی ضعیفی دارند؛ ناقل بودن بچه ها می تواند بسیار خطرناک باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه ابتلای بچه ها به کرونا در صورت شدت می تواند به ارگان های داخلی آسیب برساند، توضیح داد: ویروس جهش یافته می تواند بچه ها را دچار سندرم التهابی چندگانه یا میسک کند.

این فوق تخصص عفونی بچه ها در پاسخ به این سوال که چه واکسن هایی تا به امروز برای بچه ها استفاده شده و آیا عوارض داشته یا خیر، گفت: یکی از آنها واکسن فایزر است که در بچه ها بالای 12 سال مجوز مصرف اضطراری از سازمان بهداشت جهانی گرفته و شدت عوارض این واکسن در بچه ها کمتر از یک در هزار با عوارض ملایم گزارش شده است.

وی ادامه داد: واکسن دیگر سینوفارم است که با تکنولوژی ویروس غیر فعال شده تهیه و در چند ماه گذشته در کشور چین مطالعات وسیعی را پشت سر گذاشته است. به خاطر غیر فعال بودن ویروس، این واکسن نسبتاً بی خطر بوده و دو فاز مطالعات انجام شده، نشان دهنده بی خطر بودن و تقریباً پاسخ مناسب و ایجاد ایمنی در بچه ها است که توانسته مجوز مصرف در کشور امارات و بحرین را هم اخذ نماید.

ناطقی، سومین واکسن مورد تأیید مصرف در بچه ها را واکسن پاستور گفت و اضافه نمود: این واکسن نوترکیب کوبایی در بچه ها بالای 3 سال این کشور مورد مطالعه و استفاده قرار گرفته است و کوشش می نمایند مجوزهای سازمان بهداشت جهانی را کسب نمایند.

وی گفت: واکسن هایی مثل جانسون اند جانسون هم در فاز مطالعه بر روی بچه ها است.

این فوق تخصص عفونی بچه ها خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط پیش رو و نزدیک شدن به فصل سرما و احتمال افزایش سایر ویروس های تنفسی در بچه ها که مشابهت بسیار زیادی در علائم بالینی با بیماری کرونا دارند و بعلاوه حضور بچه ها در مدرسه، ایمن شدن بچه ها با انجام واکسیناسیون ضروری به نظر می رسد.

ناطقیان ابراز امیدواری کرد با واکسیناسیون گروه زیر 18 سال بتوانیم زنجیره این بیماری را قطع کنیم و هزینه های زیادی که خانواده ها برای تشخیص و درمان کرونا پرداخت می نمایند را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1722

به "کدام واکسن ها برای بچه ها مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام واکسن ها برای بچه ها مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید