خبرنگاران ژاپن شرایط اضطراری را تمدید کرد

به گزارش مجله رویگری، تهران- خبرنگاران- به دنبال افزایش عفونت های ناشی از ویروس کرونا، دولت ژاپن از امروز سه شنبه به مدت یک ماه دیگر شرایط اضطراری در توکیو، اوساکا و 8 استان دیگر را تمدید کرد.

خبرنگاران ژاپن شرایط اضطراری را تمدید کرد

به گزارش خبرنگاران از تلویزیون ژاپن، پیش از این دولت ژاپن تا 7 فوریه (19 بهمن) در 10 استان کشور شرایط اضطراری اعلام نموده بود اما امروز تصمیم گرفت این شرایط را به مدت یک ماه دیگر تا 19 اسفند تمدید کند.

دولت بعد از مشورت با گروه متخصصان اظهار داشت از آنجاییکه بیمارستان ها تحت فشارهای ناشی از افزایش بیماران در شرایط جدی هستند شرایط اضطراری را تمدید می نماید.

دولت در قالب شرایط اضطراری که شامل کاهش ساعات کاری رستوران ها و بارها تا ساعت 8 شب شده، از مردم می خواهد از بیرون رفتن غیرضروری خودداری نموده و با تشویق دورکاری میزان رفت و آمد روزانه مردم به سر کار را تا 70 درصد کاهش دهند. تعداد شرکت نمایندگان در رویدادهای مختلف نیز محدود خواهد شد.

همزمان دولت ژاپن واگذاری اختیارات قانونی بیشتر به استانداران را آنالیز می نماید تا بتوانند با گسترش ویروس کرونا موثرتر مقابله نمایند.

طبق این طرح، استانداران اجازه خواهند داشت حتی پیش از اعلام شرایط اضطراری توسط دولت مرکزی به صاحبان مشاغل در استان های خود دستور تغییر ساعات کاری شان را بدهند.

این طرح در لایحه ای گنجانده می گردد که این مقامات قصد دارند به جلسه عادی مجلس که قرار است روز دوشنبه آینده تشکیل گردد، ارائه دهند. این اقدام با هدف موثرتر کردن قانون مقابله با ویروس کرونا انجام می گردد.

بنا براین لایحه، وقتی که دولت مرکزی استان های معینی را به عنوان استان های هدفِ اقدامات پیشگیرانه مشخص می نماید، استانداران آنجا اجازه خواهند داشت تا به گردانندگان کسب و کارها دستور دهند ساعات کاریشان را تغییر دهند. در صورتی که صاحب کسب و کاری از این درخواست پیروی نکند، استاندار اجازه خواهد داشت تا دستور بازرسی از محل و جریمه او را صادر کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1372

به "خبرنگاران ژاپن شرایط اضطراری را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ژاپن شرایط اضطراری را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید