در این روستا حتی یک نفر هم مبتلا به کرونا نشد

به گزارش مجله رویگری، در آلمان دهکده ای پیدا شده که از ابتدای همه گیری ویروس کرونا حتی یک مورد ابتلا به این بیماری در آنجا مشاهده نشده است.

در این روستا حتی یک نفر هم مبتلا به کرونا نشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، ساکنان محلی معتقدند که در مقابل کووید 19 که همه دنیا را فرا گرفته است، آسیب ناپذیر بوده اند، زیرا خودشان با هم مسائل را حل کرده و روی دریافت یاری دولت حساب نمی نمایند.

دهکده کوچک لیگ در آلمان با 400 نفر ساکن در استان راینلاند- فالت در غرب آلمان به این علت مشهور شد که به مدت 14 ماه متوالی در آن ویروس کرونا وجود ندارد. این درحالی است که تا به حال بیش از 3.6 میلیون نفر در سراسر آلمان به بیماری همه گیر کووید 19 مبتلا شده اند. ارتباط این روستا با دنیای خارج قطع نشده و 90 درصد مردم محلی روزانه برای کار به سایر منطقه ها آلمان رفت و آمد می نمایند.

رسانه های آلمانی آنچه را که اتفاق می افتد معجزه لیگ می نامند. خود ساکنان و شهردار روستای لیگ خود را استثنایی احساس نمی نمایند و وضع خود را به صورت واقع بینانه ای ارزیابی می نمایند.

شهردار هاینز زیلس به DW گفت:ما حتی یک نفر را نداریم که وجود ویروس را انکار کند. همه از دستورات بهداشتی پیروی کرده، احتیاط و نظم را حفظ کرده و از ابعاد فاجعه مطلع هستند. داوطلبان بسیاری وجود دارند که سریع اقدام می نمایند. همه خود را عضوی از یک تیم می دانند. ساکنان جوان خرید مواد غذایی را برای افراد مسن سازماندهی کردند و والدین دستگاه تصفیه هوا را برای مدرسه خریداری کردند. اگرچه ممکن است سیاستمداران به بعضی قول ها عمل ننمایند، اما ما امور را به دست خود می گیریم، .

شهردار بعید نمی داند که اوضاع در رابطه ویروس کرونا در این روستا در هر زمانی تغییر کند.

آلمان یکی از کشور های دنیا است که در آنجا کارزار واکسیناسیون علیه کرونا به خوبی به پیش رفته و مقررات قرنطینه عمل می نماید. در اوایل ماه مه وزیر بهداشت جمهوری فدرال آلمان از پیروزی این کشور بر موج سوم ویروس کرونا اطلاع داد. دولت آلمان استفاده از واکسن آسترازنکا را فقط برای شهروندان بالای 60 سال متوقف کرده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1616

به "در این روستا حتی یک نفر هم مبتلا به کرونا نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این روستا حتی یک نفر هم مبتلا به کرونا نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید