دموکرات ها شهادت سرهنگ ویندمن در کنگره را شدیدا نگران کننده خواندند

به گزارش مجله رویگری، در پی حضور سرهنگ الکساندر ویندمن، کارشناس عالی رتبه مسائل اوکراین در کمیته امنیت ملی آمریکا، در کنگره برای شهادت درباره تماس تلفنی دونالد ترامپ و رئیس جمهور اوکراین، نمایندگان دموکرات اظهارات او را شدیدا نگران کننده خوانده اند و همزمان تصمیم وی برای حضور در مجلس را ستوده اند.

دموکرات ها شهادت سرهنگ ویندمن در کنگره را شدیدا نگران کننده خواندند

به گزارش یورونیوز، سرهنگ ویندمن اولین نفر از کارکنان کاخ سفید است که برای شرح پیرامون مکالمه تلفنی بحث برانگیز 25 ژوئیه در کنگره حاضر می گردد. وی به نمایندگان گفته است که پس از گوش دادن به تماس تلفنی دونالد ترامپ با رئیس جمهور اوکراین به دلیل نگرانی زیاد از محتوای رد و بدل شده با وکیل کاخ سفید تماس گرفته است.

شهادت الکساندر ویندمن روز سه شنبه 29 اکتبر (هفت آبان) در مقابل اعضای کمیته تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان و پشت درهای بسته ایراد شده است. یکی از نمایندگان حاضر در جلسه که نخواسته است نامش فاش گردد به شبکه خبری ان بی سی آمریکا گفت آقای ویندمن در این جلسه اعلام نموده که قصد داشته تا در متن آماده شده از مکالمه ترامپ با رییس جمهوری اوکراین تغییراتی را اعمال کند.

این تغییرات عمدتا شامل اضافه کردن اشاره دونالد ترامپ به پرونده جو بایدن و فساد در اوکراین و همچنین سخنان رئیس جمهور اوکراین درباره شرکت گازی بوریسما بوده است.

دونالد ترامپ در واکنش به حضور سرهنگ ویندمن، اصل شنیدن مکالمه از سوی او را زیر سوال برده است.

دولت ترامپ روز چهارشنبه 25 سپتامبر (سوم مهر) تصمیم گرفت تا متن این مکالمه تلفنی را به صورت عمومی منتشر کند. با این حال عبارات منتشره در این متن 5 صفحه ای، یادداشت های کارکنان شورای امنیت ملی و کارمندان حاضر اتاق وضعیت کاخ سفید هستند و به همین دلیل متن پیاده شده برابر با متن دقیق صحبت های این مکالمه نیست. امری که سبب حدس های بسیار درباره فحوای احتاقتصادی آن شده است.

سرهنگ ویندمن پیشتر در بیانیه آغازین خود قید نموده بود: من از شنیدن آن مکالمه نگران شدم. به نظرم درست نبود که از یک دولت خارجی خواسته گردد تا درباره یک شهروند آمریکایی تحقیق کند.

دونالد ترامپ در واکنش به حضور سرهنگ ویندمن در کنگره اصل شنیدن مکالمه از سوی او را زیر سوال برده و نوشته است: آیا او روی همان خطی بود که من هم بودم؟ ممکن نیست. از او بخواهید متن مکالمه را بخواند.

مخالفان رئیس جمهوری ایالات متحده بر این باورند که ترامپ در صدد بوده تا با همکاری دولت اوکراین پرونده فساد اقتصادی پسر بایدن و سوء استفاده او از اموال و نفوذ دولتی را رو کند تا بدین وسیله رقیب سیاسی اش را از میدان به در سازد.

جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 از حزب دموکرات و تا اینجا رقیب اصلی دونالد ترامپ است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 473

به "دموکرات ها شهادت سرهنگ ویندمن در کنگره را شدیدا نگران کننده خواندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها شهادت سرهنگ ویندمن در کنگره را شدیدا نگران کننده خواندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید