دولت بریتانیا قرارداد فروش Arm به انویدیا را آنالیز می نماید

به گزارش مجله رویگری، دولت بریتانیا میخواهد قرارداد 40 میلیارد دلاری فروش Arm به انویدیا را آنالیز کند. قرار است تا انتهای ماه ژوئیه (اوایل مرداد) گزارش اولیه ای درباره این تصاحب آماده گردد که در کنار نگرانی های امنیت ملی، بحث های مربوط به اقدامات ضد رقابتی و مسائل حقوقی را هم پوشش خواهد داد.

دولت بریتانیا قرارداد فروش Arm به انویدیا را آنالیز می نماید

در بیانیه وزارت دیجیتال و فرهنگ بریتانیا آمده که شرکت Arm یکی از بازیگران کلیدی در بازار دنیای تراشه محسوب می گردد و تراشه ها هم عضو جدایی ناپذیر زیرساخت و امنیت ملی بریتانیا به شمار می فرایند. روی هم رفته حدود 95 درصد از گوشی های دنیا از تراشه های مبتنی بر طراحی های شرکت Arm بهره می برند.

بعد از اتمام گزارش، وزیر فرهنگ و دیجیتال بریتانیا می تواند این قرارداد را تأیید کند، شرایطی برای آن در نظر بگیرد یا اینکه دستور می دهد این قرارداد به طور عمیق تری آنالیز گردد. طبق قوانین این کشور، قراردادهای انتقال مالکیت شرکت هایی که در سال بیش از 1 میلیون پوند درآمد دارند، می توانند توسط آنالیز دولت شوند.

باید خاطرنشان کنیم اگرچه Arm یک شرکت بریتانیایی محسوب می گردد، اما این اولین باری نیست که مالیکت آن به یک شرکت خارجی منتقل می گردد. در سال 2016، شرکت ژاپنی SoftBank پیروز به تصاحب Arm شد. طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا هم در حال آنالیز این قرارداد است.

علاوه بر نگرانی دولت ها، طی ماه های گذشته شرکت های مایکروسافت، گوگل و کوالکام نگرانی خود را بابت تصاحب شرکت Arm توسط انویدیا به اطلاع نهادهای نظارتی رسانده اند. گزارش ها حاکی از آن است که این شرکت ها با نهادهای نظارتی در آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا و چین تماس گرفته اند و گفته اند که نگران تغییر قوانین مربوط به مجوزهای شرکت Arm هستند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1528

به "دولت بریتانیا قرارداد فروش Arm به انویدیا را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بریتانیا قرارداد فروش Arm به انویدیا را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید