دولت به تنهایی قادر به ایجاد فرصت های شغلی نیست، خیران ورود نمایند

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران، سید شهاب الدین چاوشی بعدازظهر پنجشنبه در اولین نشست مجمع کانون خیران کارآفرین و اشتغال استان به میزبانی سالن جلسات کتابخانه مرکزی سمنان ضمن بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به ایجاد فرصت های شغلی برای همه جویندگان کار نیست، ابراز داشت: تشکیل کانون خیران کارآفرین و اشتغال فرصت مناسبی برای ارائه فرصت های شغلی به وسیله ورود خیران است.

دولت به تنهایی قادر به ایجاد فرصت های شغلی نیست، خیران ورود نمایند

وی ضمن بیان اینکه با ایجاد کانون های کارآفرین می توان خیران را در امر اشتغال سامان دهی کرد، اضافه نمود: برای حل مشکل بیکاری باید همه بخش های دولتی و غیردولتی وارد عرصه شوند و قطعاً با مشارکت همه گروه ها و اقشار مختلف مردمی می توان گام های اساسی را در راستای خودکفایی احتیاجمندان اشتغال برداشت.

لزوم معرفی ظرفیت های اشتغال

استاندار سمنان بابیان اینکه برای برطرف آسیب های اجتماعی باید ابتدا بسترهای لازم ازجمله ایجاد اشتغال فراهم باشد، ابراز داشت: خوشبختانه در استانی زندگی می کنیم که از ظرفیت های ویژه ای برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برخوردار است که با شناسایی این پتانسیل ها می توان فرصت های جدید شغلی بیشتری را به جویندگان کار معرفی کرد.

چاوشی بابیان اینکه فرهنگ پشت میزنشینی و یافتن شغل کارمندی دیگر پاسخگوی احتیاج امروز کشور نیست، توضیح داد: این فرهنگ باید اصلاح و جایگزین مباحث مهارت آموزی و ایجاد فرصت های جدید شغلی گردد که خوشبختانه باوجود نهادهایی مانند کمیته امداد با خودکفایی مددجویان در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه سال گذشته 10هزار فرصت شغلی در استان سمنان منجر به اشتغال زایی شد، اضافه نمود: برای ایجاد فرصت های شغلی جدید باید فراوری کالای ایرانی سرلوحه متقاضیان کار قرار گیرد که با توجه به کوشش مسئولان برای از بین بردن فقر و ایجاد اشتغال همت خود مردم نیز می تواند تعهد اشتغال را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 19

به "دولت به تنهایی قادر به ایجاد فرصت های شغلی نیست، خیران ورود نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت به تنهایی قادر به ایجاد فرصت های شغلی نیست، خیران ورود نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید