دیوار مرزی شش میلیارد دلاری ترامپ فروریخت

به گزارش مجله رویگری، وزش بادهای شدید باعث فروریختن بخشی از دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک شد که به دستور دانلد ترامپ در حال ساخته شدن است.

دیوار مرزی شش میلیارد دلاری ترامپ فروریخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، شدت باد به اندازه ای بود که صفحه های فولادی به بلندی 9 متر را در مرز میان شهر کالکزیکو در ایالت کالیفرنیا و شهر مکزیکالی در مکزیک به سمت مکزیک خم کرد. هر چند حضور پلیس و نیروهای امنیتی و بستن خیابان مرزی باعث شد در این حادثه به کسی آسیب نرسد.

رئیس جمهوری آمریکا در رقابت های انتخاباتی سال 2016 وعده داده بود دیواری به طول سه هزار کیلومتر در مرز آمریکا بکشد و بخشی از هزینه 5.7 میلیارد دلاری آن را از دولت مکزیک بگیرد. هدف از ساختن این دیوار افزایش امنیت در مرز آمریکا و مکزیک و سخت تر کردن ورود غیرقانونی و قاچاقی پناهجویان مکزیکی به ایالات متحده اعلام شده است.

پس از مخالفت نمایندگان دموکرات با ساختن گران ترین و پرهزینه ترین دیوار مرزی تاریخ، ترامپ تهدید کرد پول مورد احتیاج را با اعلام شرایط اضطراری از خزانه تامین می نماید. او بعدها از تصمیم خود عقب نشینی و گفت به سه هزار کیلومتر دیوار بتنی احتیاج ندارد و می توان موانع فلزی را در بخش هایی از مرز جایگزین آن کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 696

به "دیوار مرزی شش میلیارد دلاری ترامپ فروریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار مرزی شش میلیارد دلاری ترامپ فروریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید