روند کسب سهمیه ها برای المپیک جای نگرانی ندارد، عقب نیستیم

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران، نصرالله سجادی که هفته گذشته در اولین نشست هماهنگی سرپرستان کاروان ورزشی کشورهای شرکت کننده در المپیک توکیو شرکت کرده بود، امروز در نشست خبری پیرامون این جلسه و موضوعات مرتبط با کاروان ورزش ایران توضیح داد.

روند کسب سهمیه ها برای المپیک جای نگرانی ندارد، عقب نیستیم

نصرالله سجادی در ابتدای این نشست گفت: بازی های المپیک از 2 مرداد سال آینده آغاز می شود که 5 رشته اضافه شده اند. 45 مکان برای تمرین تیم های ملی کشورهای مختلف در المپیک توکیو در نظر گرفته شده است.

تعداد شرکت کنندگان

وی در مورد تعداد ورزشکاران شرکت کننده خاطرنشان کرد: 11 هزار و 90 ورزشکار در این بازیها حضور دارند که 48.5 درصد را بانوان تشکیل می دهند. البته سیاست کمیته بین المللی المپیک این است تعداد ورزشکاران زن و مرد در المپیک پاریس برابر شود.

45 مکان برای تمرین

سرپرست کاروان ورزش ایران خاطرنشان کرد: علاوه بر 45 مکان در نظر گرفته شده برای تمرین از برخی سالن های مسابقات برای تمرین هم استفاده خواهد شد. سالن های تیروکمان، سوارکاری، گلف، قایقرانی، بادبانی، کشتی، وزنه برداری و ... برای تمرین در نظر گرفته شده است.

برگزاری مسابقات آزمایشی

سجادی شرح داد: میزبان المپیک برای برگزاری بهتر بازی ها، رقابت هایی به عنوان مسابقات آزمایشی برگزار می کند. این مسابقات در سه مرحله برگزار می شوند، مرحله اول تابستان است و مرحله سوم سال آینده برگزار می شود.

وی ادامه داد: قرار است وزن کشی سه رشته المپیکی بوکس، جودو و کاراته دهکده بازی های المپیک برگزار می شود. وزن کشی سایر رشته ها در محل مسابقات یا بخش های دیگر برگزار می شود.

اردوی تدارکاتی در هشت شهر

به گفته سرپرست کاروان ورزش ایران، کشورهای شرکت کننده در المپیک می توانند پیش از آغاز بازی ها در هشت شهر پیش بینی شده توسط ژاپنی ها، برگزارکننده اردو باشند.

منوی حلال برای مسلمانان

سجادی با تاکید بر اینکه میزبان المپیک توکیو در منوی غذایی خود پیش بینی غذای حلال و غذای ویژه گیاه خواران را هم دارد، اینگونه گفت که ورزشکاران کشورهای شرکت کننده می توانند از طریق چهار فرودگاه بین المللی وارد توکیو شوند.

ای دی کارت در حکم ویزا

وی در مورد ثبت نام اعضای کاروان ورزش برای حضور در المپیک توکیو گفت: در این مورد هم در نشست اخیر صحبت شد. این مورد را باید یادآور شد که ای دی کارت بازی های المپیک، حکم ویزا دارد.

برگزاری کارگاه های جلوگیری از تخطی

به گفته سرپرست کاروان ورزش، در نشست هماهنگی سرپرستان کاروان در مورد بسیاری از قوانین و مقررات و اداب و رسوم ژاپنی ها صحبت و تاکید شد که تخطی از آنها موجب برخورد خواهد شد. به همین دلیل از چهارشنبه هفته جاری برای کادر فنی تیم ها، کارگاه هایی برگزار شود.

برگزاری نشست با مسئولان

سجادی در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران به پیگیری نشست با روسای فدراسیون ها اشاره کرد و در مورد وضعیت کشتی و مسائل مالی این رشته گفت: یک جلسه با مدیریت قبلی داشتیم، به زودی با دبیر رئیس فدراسیون هم جلسه داریم، نتایج در ستاد عالی مطرح و به بحث گذاشته می شود. امیدواریم مسائل کشتی که جزو رشته های مدال آور است، حل شود.

در مورد مدال حرف نمی زنیم

وی در پاسخ به پرسشی که در رابطه با نشست با فدراسیون ها و اجرای برنامه های پیش بینی شده آنها مطرح شد، گفت: صورتجلسه جلسات وجود دارد، راجع به مدال فعلا حرف نمی زنیم چرا که اصلا تعداد سهمیه های آنها مشخص نیست، جلسات برای این است که بیشتر صحبت شود و متوجه مسائل شویم. به هرحال باید این را هم در نظر گرفت که رقبا هم در حال برنامه ریزی هستند.

وضعیت سهمیه ها مشخص نیست

مشاور رئیس کمیته ملی المپیک در مورد پیش بینی کسب سهمیه ها در رشته های مختلف گفت: یکی از موارد مورد درخواست از طرف ژاپنی ها همین بود و اینکه بگوییم احتمالا چند سهمیه کسب می کنیم، یکی از مبناهای کار هم سه دوره گذشته المپیک و وضعیت کاروان ها در آنها است اما شما اجازه دهید ورزشکاران کارشان را انجام دهند. فعلا وضعیت ورزشکاران روشن نیست، باید فرصت داد.

جای نگرانی وجود ندارد

سجادی با تاکید بر اینکه بابت روند کسب سهمیه و اینکه تا به امروز تنها سه سهمیه کسب شده در حالیکه برای المپیک ریو در این فاصله زمانی تعداد سهمیه های بیشتری کسب شده بود، شرح داد: جای نگرانی وجود ندارد، اینکه تنها سه سهمیه کسب شده به معنای عقب بودن نیست. میادین انتخابی المپیک تا خردادماه سال آینده ادامه دارد، شرایط هم متفاوت شده است.

هدفمان ارتقای جایگاه ایران است

وی در مورد هدف کاروان ورزش ایران از حضور در المپیک گفت: قطعا هدف ارتقا است اما اینکه چه پیش می آید، مشخص نیست، ضمن اینکه حضور در المپیک خود یک افتخار برای هر ورزشکار و تیمی است، به جز فوتبال در سایر رشته ها بهترین ها شرکت می کنند.

المپیکی ها حقوق می گیرند

سرپرست کاروان ورزش ایران در مورد حقوق المپین ها و اینکه روند پرداخت آنها چگونه است، یادآور شد: ورزشکارانی که صاحب سهمیه شوند از تیرماه امسال تا سال آینده حقوق می گیرند، این حقوق به حساب فدراسیون ها واریز می شود و طبق سند و مدرک پیگیری می کنیم که در اختیارشان قرار داده شود.

طرح نهایی لباس ها تا 15 شهریور

سجادی در مورد لباس کاروان ورزش ایران با یادآوری اینکه این کار توسط کارگاه طراحی و مد لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می شود، گفت: 15 طرح نهایی شده البته به خاطر تغییر مدیریتی در کارگروه، کار کمی به تعویق افتاد. نهایتا تا 15 شهریورماه طرح آماده می شود.

وی در مورد پرداختی به میزبان المپیک توکیو بابت اعزام کاروان ایران گفت: تاکنون دو مرحله پرداختی داشته ایم، مسئله ای هم بابت پرداختی ها نداریم.

سرپرست را با دقت انتخاب می کنیم

سرپرست کاروان در مورد وضعیت سرپرست تیم ها در المپیک به گونه ای که مسائلی مشابه بازی های آسیایی ایجاد نشود، گفت: قطعا با مشورتی که می کنیم، افرادی انتخاب می شوند که تجربه رویدادهای بزرگ را داشته باشد. اگر در رشته ای تک سهمیه به دست بیاید، همان مربی به عنوان سرپرست هم خواهد بود اما اگر تیم بزرگتر باشد، باید سرپرست کنار مربی گذاشته شود. توجه لازم را خواهیم داشت تا مسئله ای پیش نیاید.

اتفاقات غیرقابل پیش بینی است

نصرالله سجادی در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه شما به روند کسب سهمیه اشاره کردید اما این تغییر روند، هنر مدیریت را مشخص می کند، هنر شما در این زمینه چیست طوریکه بتوان روی سهمیه و مدال، حساب قطعی داشت؟ شرح داد: همین الان در مورد کسانی که می توانند صاحب سهمیه شوند، پیش بینی داریم اما این را در نظر بگیرید که خیلی اتفاقات غیرقابل پیش بینی است مانند مصدومیت سهراب مرادی یا اینکه در ریو مدال بهداد سلیمی را ندادند. در کل اینکه با روسای فدراسیون ها و ورزشکاران شان جلسه داشته ایم، ما شناخت داریم و رکوردها را می دانیم اما درباره غیر رکوردی ها باید شرایط را ببینیم و رقبا را تحلیل کنیم. تکواندو در دوره قبل رنک اول تا سوم جهان روی سکو نرفتند. دلیل این است که المپیک میدانی متفاوت است. نباید احساسی صحبت کرد که چند سهمیه و مدال می گیریم. فدراسیون ها بعد از مسابقات شان بلافاصله گزارش می کنند.

تکلیف وزنه برداران بانو چه می شود؟

وی درباره اینکه آیا این امکان وجود دارد به وزنه برداری زنان وایلدکارت بدهند، بیان نمود: کمیته بین المللی المپیک برای بانوان هم پیش بینی هایی دارد که اگر به آن هدف 48.5 درصد نرسد شاید بخواهد کارهایی انجام دهد. چون توماس باخ به حضور بانوان در جنبش المپیک تاکید دارد. حالا نمی دانم این سهمیه به ما برسد یا نه، شاید بگویند تعداد بانوان ایران زیاد است و بخواهند وایلدکارت را به کشور دیگری بدهند.

رفع نگرانی ها در مورد کشتی

سجادی در مورد اینکه غلام محمدی گفته کشتی در برزخ است و دبیر گفته قول کسب سهمیه نمی دهیم، به نظر می رسد شرایط خوب نیست ضمن اینکه سعید مولایی هم نسبت به شرایط ابراز نگرانی کرده است، شرح داد: کشتی الان در اردوست ، گفته اند 50 میلیارد بدهی دارند، بدهی فدراسیون مربوط به ورزشکار، مربی و من نیست مربوط به فدراسیون است. باور ما این نیست و کشتی سهمیه می گیرد. دبیر تازه آمده و دیده فدراسیون هم مشکل دارد. مولایی هم الان در مسابقه است و نمی گویم ایرادی نیست اگر هست بگویند حل می کنیم. بدهی فدراسیون را به همه چیز تعمیم ندهیم.

کار بانوان برای کسب سهمیه سخت است

وی در مورد وضعیت بانوان برای کسب سهمیه المپیک گفت: در تمام نشست ها کننده تیم بانوان هم حضور دارند، خوب است که سهمیه بانوان بیشتر شود اما بپذیریم که در برخی رشته ها کسب سهمیه از میادین بزرگ و جهانی سخت است.

تکلیف پاداش ها مشخص نیست

سجادی با تاکید بر اینکه مشکل مالی در کمیته ملی المپیک وجود ندارد، گفت که هنوز در مورد پاداش ها تصمیم گیری نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 314

به "روند کسب سهمیه ها برای المپیک جای نگرانی ندارد، عقب نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند کسب سهمیه ها برای المپیک جای نگرانی ندارد، عقب نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید