رونمایی از اولین ربات گزارشگر هواشناسی در چین

به گزارش مجله رویگری، یکی از شبکه های تلویزیونی کشور چین برای اولین بار از گزارشگر ربات برای ارائه اخبار مربوط به آب وهوا استفاده کرد.

رونمایی از اولین ربات گزارشگر هواشناسی در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،مدیر شبکه DragonTV چین در خصوص عملکرد و سیستم به کار رفته در ربات گزارشگر اظهار کرد: ربات گزارشگر آب وهوا در واقع یک هوش مصنوعی است که اطلاعات خام هواشناسی را به زبان چینی و با لحنی کاملا دوست داشتنی برای بینندگان بیان می نماید.

وی در ادامه اضافه نمود: این ربات Xiaoice نام دارد و جزء آخرین نسل از نرم افزارهای هوش مصنوعی شرکت مایکروسافت است. صدای در نظر گرفته شده برای ربات گزارشگر بسیار آرام و کاملا جدی است و می توان از آن برای اعلام رویدادهای مهم نیز استفاده کرد.

یکی از مدیران شرکت مایکروسافت در خصوص هوش مصنوعی ربات گزارشگر Xiaoice مطرح کرد: سطح توانایی هوش مصنوعی در نرم افزار جدید تا حدی بالاست که به ربات اجازه می دهد علاوه بر گزارش کامل و بدون خطا، امکان بررسی و پیش بینی بعضی از رویدادهای هواشناسی را با دقت بسیار بالایی داشته باشد.

وی در ادامه اضافه نمود: ربات گزارشگر همچنین به برنامه نویسی سنجش احساسات مجهز شده است، به طوری که می تواند حتی نظرات احساسی را بیان کند.

پروژه برنامه نویسی ربات گزارشگر Xiaoice برای اولین بار با همکاری شرکت مایکروسافت و گروه رسانه ای آسیای شرقی و شانگهای اجرا شده است.

منبع:ایسنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 616

به "رونمایی از اولین ربات گزارشگر هواشناسی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از اولین ربات گزارشگر هواشناسی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید