سقف تراکنش اقتصادی برای حذف از فهرست یارانه ها اعلام شد

به گزارش مجله رویگری، دولت برای حذف یارانه پردرآمدها آنالیز تراکنش بانکی و مانده حساب افراد را ملاک تشخیص قرار داده است.

سقف تراکنش اقتصادی برای حذف از فهرست یارانه ها اعلام شد

شرق نوشت: سیدفرید موسوی عضو کمیسیون مالی مجلس با اعلام این خبر گفت: افرادی که تراکنش بانکی سالانه آنان بیش از یک میلیارد و مانده حسابشان 30 میلیون تومان باشد، از لیست دریافت یارانه حذف می شوند.

به گفته وی تا زمانی که بانک های اطلاعاتی تجمیع نشوند بی شک حذف سه دهک بی خطا و به درستی اتفاق نخواهد افتاد. به هرحال در مجلس در آنالیز لایحه بودجه این قضیه را مورد توجه قرار داده، بر اساس آیین نامه ای که وزارت کشور به همراه وزارت کار و سازمان برنامه و وزارت ارتباطات تدوین خواهند کرد نسبت به حذف اقدام لازم صورت پذیرد و منابع آزادشده در همان استان هزینه گردد.

موسوی با اشاره به اینکه بانک های اطلاعاتی ای که بتوانند فعالیت های مالی جامعه را تجمیع نمایند، نداریم، گفت: این خلأ بانک های اطلاعاتی در بحث اجرای سیاست های رفاهی ما را با چالش روبه رو می نماید. در بحث دریافت مالیات برحق هم همین طور. الان سیاست های مالیاتی ما به درستی اجرا نمی شوند و در بعضی مواقع عادلانه نیستند.

او اضافه نمود: ما اکنون به چنین وضعی دچاریم که هیچ اطلاعاتی درخصوص فعالیت مالی از جمله درآمد، هزینه، اموال و... 10 میلیون نفر از جمعیت کشورمان در دست نداریم؛ این افراد نه کارمند هستند نه بیمه دارند و نه... البته ممکن است اطلاعات آنان به صورت پراکنده وجود داشته باشد اما در یک جا وجود ندارد.

او در پاسخ به این سئوال که سه دهک بالای مالی از نظر مالی چه ویژگی هایی دارند؟ شرح داد: هنوز هیچ شاخص مشخصی برای تشخیص این سه دهک تعریف نشده است و به علت پراکندگی اطلاعات هنوز مبنای مشخصی وجود ندارد. اما مبنا برای تشخیص این افراد می تواند خانه، خودرو، اموال یا هر چیز دیگری باشد. هنوز درخصوص اینکه چه کسانی حذف شوند هم اطلاعی به وسیله دستگاه ها وجود ندارد.

به گفته وی آنچه در حال اجراست آنالیز تراکنش سالانه و مانده حساب بانکی افراد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 365

به "سقف تراکنش اقتصادی برای حذف از فهرست یارانه ها اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف تراکنش اقتصادی برای حذف از فهرست یارانه ها اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید