طرح توسعه منطقه نمونه گردشگری گیلارلوی گرمی همچنان راکد است

به گزارش مجله رویگری، طرح توسعه منطقه نمونه گردشگری گیلارلوی شهرستان گرمی با وجود وعده ها مبنی بر بهره برداری سریع از این پروژه همچنان راکد است.

طرح توسعه منطقه نمونه گردشگری گیلارلوی گرمی همچنان راکد است

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط تهران کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، دریاچه گیلارلوی گرمی یکی از مناطق نمونه گردشگری استان اردبیل است که از مدتها پیش طرح توسعه آن راکد مانده و این امر سبب نارضایتیهای مردم شهرستان گرمی در این زمینه شده است.

مردادماه سال 93 بود که کلنگ احداث منطقه توریستی و گردشگری گیلارلوی گرمی در حاشیه سد گیلارلو به زمین زده شد و قرار بود این طرح در مدت یک سال به بهره برداری برسد اما با گذشت بیش از 2 سال از شروع اجرای این طرح تا به امروز اقدامی شایسته در این حوزه انجام نشده است.

از آن موقع تا به امروز تنها چیزی که در این مجموعه به چشم می خورد سازه ای نیمه شیشه ای است که قرار بود به عنوان رستوران پذیرای گردشگران و مسافران ورودی به این شهرستان گردد اما این مجموعه در حالت رکود بوده و اقدامی عملی برای تکمیل آن انجام نمی گردد.

در هنگام کلنگ زنی این مجموعه تاکید مسئولان و متولیان امر بر راه اندازی هر چه سریعتر این مجموعه بوده اما حال سوال اینجاست که چرا این طرح توریستی و گردشکری با وجود وعده های مسئولان مبنی بر افتتاح زودهنگام آن هیچ گاه به انتها نرسید!!!

پایبند نبودن سرمایه گذار به مفاد قرارداد دلیل رکود گیلارلو است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی در زمینه اجرای طرح توسعه منطقه نمونه گردشگری گیلارگو اظهار کرد: این مجموعه گردشگری شامل مراکز اقامتی، رستوران، کافی شاپها و پیستهای اسب سواری، دوچرخه سواری و بعضی اماکن تفریحی و گردشگری دیگر بوده که براساس برنامه ریزیها قرار بود که در مدت یک سال به بهره برداری برسد.

روح الله محمدی اعلام کرد: قرارداد اجرای این مجموعه گردشگری چند بار تمدید شده اما به دلیل پایبند نبودن سرمایه گذار و پیمانکار این پروژه به مفاد قرارداد این پروژه تا به امروز در رکود بوده و زمینه برای تکمیل و بهره برداری از آن فراهم نشده است.

وی اضافه نمود: این منطقه ظرفیتها و قابلیتهای بسیار بالایی در حوزه گردشگری دارد که بهره برداری از مجموعه ای مجهز با تامین زیرساختهای لازم در این حوزه می تواند رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری را در منطقه زمینه ساز گردد که کوشش می کنیم با مشارکت مسئولان امر و پیگیریهای لازم زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.

اجرا و راه اندازی منطقه نمونه گردشگری گیلارلو معین تکلیف می گردد

سرپرست فرمانداری شهرستان گرمی نیز در خصوص اجرای این طرح اظهار کرد: با توجه به موقعیت ویژه و مناسب و مطلوب در این دریاچه خواست مردم و اهالی شهرستان احیای منطقه نمونه گردشگری گیلارلو برای بهره مندی از ثمرات و مزایای اجرای این طرح است که با جدیت پیگیر این امر هستیم.

ابراهیم امامی از معین تکلیف اجرا و راه اندازی این منطقه نمونه گردشگری اطلاع داد و گفت: مقرر شد در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به معین تکلیف این پروژه اقدام گردد و این منطقه زیبا با این سد بینظیری که استعداد بسیاری در حوزه فعالیتهای گردشگری اعم از گردشگریهای آبی، طبیعی و فضاهای بینظیر اطراف این منطقه دارد، احیا گردد.

وی اعلام کرد: این منطقه که یک مجموعه بالغ بر 40 هکتار زمین ایده آل برای این مجموعه است می تواند مزیتهای بسیاری در حوزه جذب گردشگر، درآمدزایی و فراوری ثروت و توسعه منطقه داشته باشد که انتظار می رود مسئولان شهرستانی و استانی نیز که قول راه اندازی این مجموعه را داده اند یاریگر ما در حوزه احیای این منطقه باشند.

امامی که پیش از این فرماندار مشگین شهر بوده و به تازگی سکاندار فرمانداری گرمی شده است با اشاره به ظرفیتهای توسعه ای گیلارلو توضیح داد: منطقه گیلارلوی گرمی چیزی کمتر از پل معلق مشگین شهر ندارد و در صورت توجه به زیرساختهای گردشگری این منطقه به یقین شاهد رونق حضور گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه همچون پل معلق مشگین شهر خواهیم بود.

اکنون که گلایه های مردم در این زمینه به گوش مسئولان نیز رسیده است انتظار می رود که رکود از این طرح گردشگری رخت بربسته و عملیات اجرایی آن مجددا شروع گردد تا شاهد بهره برداری از این مجموعه گردشگری و مهیاسازی آن برای حضور گردشگران در ایام گردشگری سال باشیم تا از این طریق رونق صنعت گردشگری شهرستان رقم بخورد.

گزارش: رقیه آذربنیاد

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 640

به "طرح توسعه منطقه نمونه گردشگری گیلارلوی گرمی همچنان راکد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح توسعه منطقه نمونه گردشگری گیلارلوی گرمی همچنان راکد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید