طرز تهیه کیک زردآلو با زردآلوی تازه

به گزارش مجله رویگری، این بار طرز تهیه کیک زردآلو با زردآلوی تازه را به شما آموزش می دهیم؛ کیکی که فقط کافی است یک بار آن را بچشید تا مهمان تمام بعد از ظهرهای تابستانی شما شود. اگر دوست دارید یک کیک آسان ولی خوشمزه با حال و هوای تابستان و عطر و طعمی فراموش نشدنی بپزید با خبرنگاران مگ همراه باشید.

طرز تهیه کیک زردآلو با زردآلوی تازه

برای پختن این کیک باید از زردآلوی تازه استفاده کنید. پس بهتر است با توجه به کوتاه بودن فصل زردآلو فرصت را از دست ندهید و تا تابستان به پایان نرسیده پختن آن را امتحان کنید.

در دستور پخت بسیاری از کیک های میوه ای باید میوه را قبل از استفاده در کیک بپزید، اما ما در دستور پخت کیک زردآلو این مرحله را حذف و از میوه تازه و خام استفاده کرده ایم. در نتیجه طعم قوی تری از میوه را در این کیک احساس خواهید کرد. مواد اولیه کیک هم بسیار ساده و کم هستند و در تمام خانه ها پیدا می شوند.

اگر از این کیک لذت بردید برای یاد دریافت طرز تهیه کیک ها و دسرهای پرطرفدار دیگری مثل کیک سه شیر، تارت توت فرنگی و رول دارچین حتما به آرشیو مطالب آموزش آشپزی و شیرینی پزی خبرنگاران مگ سر بزنید.

مواد لازم (برای 6 نفر)

  • زردآلو: 5 عدد
  • آرد شیرینی پزی: 2 پیمانه
  • شکر: 1 پیمانه
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • شیر: نصف پیمانه
  • کره: 100 گرم
  • بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری
  • وانیل: نصف قاشق چای خوری
  • پودر نارگیل: سه چهارم پیمانه
  • پرک بادام: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زردآلو

1.

کره و تخم مرغ ها را از قبل بیرون بگذارید تا هم دمای محیط شوند. سپس با همزن برقی کره، شکر و وانیل را هم بزنید تا شکر تقریبا در کره حل و بافت مواد کرمی و کش دار شود.

2.

زمانی که کره با شکر و وانیل مخلوط شد، تخم مرغ ها را یکی یکی به آن اضافه کنید و هر کدام را به مدت 3 تا 5 دقیقه با همزن برقی بزنید.

3.

بعد از اضافه کردن تمام تخم مرغ ها شیر و پودر نارگیل را اضافه کنید و با دور کند همزن آن ها را با دیگر مواد مخلوط کنید.

4.

حالا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و در 2 مرحله روی مایه کیک الک کنید. در این مرحله باید مواد را با همزن دستی و به صورت دورانی هم بزنید.

5.

فر را از 15 دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف قالبی با اندازه 26 در 26 سانتی متر را با کره یا روغن جامد چرب کنید و سپس با یک لایه کاغذ روغنی بپوشانید. مایه کیک را به آرامی در قالب بریزید. حالا زردآلوها را نصف کنید، قسمت بیرونی آن ها را در آرد بزنید و روی کیک قرار دهید. پرک بادام را هم روی دیگر قسمت های کیک بریزید. قالب را به مدت 40 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

6.

بعد از خارج کردن کیک می توانید روی آن را با قلمو عسل گرم یا شهد مربای زردآلو بمالید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1050

به "طرز تهیه کیک زردآلو با زردآلوی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک زردآلو با زردآلوی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید