ظریف و وانگ یی در پکن به تبادل نظر نشستند

به گزارش مجله رویگری، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در پکن به مصاحبه نشستند.

ظریف و وانگ یی در پکن به تبادل نظر نشستند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه شنبه) برای ملاقات و مصاحبه با همتای چینی خود وارد پکن شد، بلافاصله پس از ورود به پکن دور نخست مصاحبههای خود را با وانگ یی همتای چینی خود شروع کرد.

روابط دوجانبه، تحولات برجامی و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی محورهای اصلی مصاحبهها در این ملاقات است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و رضا زبیب دستیار وزیر خارجه در امور آسیا و اقیانوسیه در این ملاقات حضور دارند.

این سومین سفر ظریف به چین در سالجاری شمسی است. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت و شهریور ماه 1398 به پکن سفر و با همتای چینی ملاقات نموده بود.

وزیر خارجه ایران پیش از پکن نیز در سفری به مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود ملاقات و مصاحبه کرد.

وزیر خارجه ایران پیش از این در مسکو و درباره سفرش به روسیه و چین گفته بود: ما همکاری های خوبی با روسیه و چین داریم و دو همکار استراتژیک و شریک راهبردی ما هستند و این مصاحبهها را ادامه می دهیم و البته این مصاحبهها در قالب مشورت های مستمری است که ما داریم و این هم ادامه همان مشورت هاست.(اینجا بخوانید)

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین دیروز (دوشنبه) در نشست مطبوعاتی از سفر ظریف به پکن به دعوت وانگ یی وزیر خارجه چین اطلاع داد و گفت: ظریف و وانگ یی با تمرکز بر برنامه هسته ای ایران و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین با یکدیگر ملاقات و گفت وگو خواهند کرد.

این مقام چینی شرح داد: چین و ایران قصد دارند کوشش های مشترکی را در جهت حفظ توسعه پایدار روابط دوجانبه، حفظ برجام و تضمین صلح و ثبات خلیج فارس صورت دهند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز گفت که مصاحبه و رایزنی در مورد روابط دوجانبه، برجام و مسائل منطقه ای و بین المللی هدف این سفر است.

این سفر در شرایطی انجام شده است که از روز آدینه ششم دی ماه تا یکشنبه هشتم دی ماه رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند برگزار گردید. از سوی دیگر چند روز دیگر به فرصت 60 روزه چهارم ایران به طرف های باقیمانده در برجام باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 557

به "ظریف و وانگ یی در پکن به تبادل نظر نشستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف و وانگ یی در پکن به تبادل نظر نشستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید