عبدالمهدی: عراق و اردن پایه های اصلی امنیت و ثبات در منطقه هستند

به گزارش مجله رویگری، وزیر خارجه اردن که در حال حاضر به بغداد سفر نموده است با نخست وزیر مستعفی عراق ملاقات و با وی درباره تحولات منطقه و روابط میان دو کشور گفت وگو کرد.

عبدالمهدی: عراق و اردن پایه های اصلی امنیت و ثبات در منطقه هستند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، دفتر رسانه ای عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق در بیانیه ای اعلام نمود که ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن با عبدالمهدی ملاقات و گفت وگو کرد.

طبق این بیانیه، عبدالمهدی در این ملاقات اظهار کرد که بغداد و امان روابط مستحکم و رو به رشدی دارند و این دو کشور دو پایه اصلی امنیت و ثبات در منطقه به شمار می فرایند و نقش مهمی در مهار بحران ها و دورکردن منطقه از خطرات جنگ ها و مناقشات ایفا می نمایند.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط میان اردن و عراق، بر همکاری بیشتر میان دو کشور در تمامی زمینه ها تأکید کرد.

این مقام عراقی همچنین با اشاره به اهمیت سفرهای متقابل مسئولان دو کشور در پیشبرد اجرای یادداشت های تفاهم و توافق نامه های مشترک، بر لزوم رایزنی مقامات دو کشور درباره تحولات امنیتی و بحران منطقه ای تاکید نمود.

در مقابل الصفدی نیز ضمن ابراز خرسندی نسبت به سفر به عراق، تاکید نمود که موضع کشورش مبتنی بر کاهش تنش، آرام سازی بحران منطقه ای و سرانجام دادن به شرایط تنش و پیامدهای منفی و خطرناک آن برای امنیت منطقه و دنیا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 665

به "عبدالمهدی: عراق و اردن پایه های اصلی امنیت و ثبات در منطقه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالمهدی: عراق و اردن پایه های اصلی امنیت و ثبات در منطقه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید