عجیبترین منطقه در ایران، کوه درمان کننده ایدز!

به گزارش مجله رویگری، نزدیک ترین نقطه به خورشید، محل فرود کشتی نوح، درمان کننده ایدز و ... همین ها کافی است که یک منطقه تبدیل به یک جاذبه گردشگری اسرار آمیز شود.

عجیبترین منطقه در ایران، کوه درمان کننده ایدز!

قطعا خرافات و شایعه اموری هستند که از نظر عقلانی و منطقی خصوصا در دوران مدرن مورد نقد است. اما بیاییم از یک زاویه دیگر هم نگاه کنیم. همیشه خرافات برای بخشی از مردم جذابیت داشته است. از این تهدید شاید بشود فرصتی ساخت. اگر این شایعات و خرافات جذابیت داشته باشد و موجب اسرار آمیز شدن یک مطقه شوند در رشد گردشگری آن منطقه قطعا موثر است. بسیاری از ما فیلم ها و داستان های جذابی در مورد اهرام ثلاثه مصر و دیوار چین شنیده ایم. قطعا اگر فرصتی داشته باشیم مشتاقیم این مناطق را ببینیم. شاید از نظر عقلانی هم به این خرافات و شایعات اعتقاد نداشته باشیم، اما برای ما جذابیت تولید می کند.

بیش از 3 دهه از مطرح شدن ادعاهای مختلف درخصوص کوه پدری (پردیس) می گذرد. ادعاهایی که از نامیدن این کوه به نام نقطه آغازین رشته کوه های زاگرس، اولین خانه دنیا و محل قرارگیری کشتی نوح آغاز می شود و تا نزدیکترین نقطه زمین به خورشید پیش می رود.

ادعاهایی که امروزه سبب شده به واسطه آن شایعات دیگری از جمله نسبت دادن خواص عجیبی همچون درمان ویروسH.I.V و ساخت داروی Advil از عسل به دست آمده از اطراف این کوه و خرماهای اعجاب انگیز و... مطرح شود.

البته گفته می شود یکی دیگر از قدرت های اعجاب انگیز کوه پدری (پردیس) قدرت مغناطیسی این کوه است چنانکه خودروهایی را که از کنار آن رد می شوند به سوی خود جذب کرده و باعث تصادف آنها به کوه می شود.

حالا در ایران در نزدیکی بوشهر، کوهی وجود دارد که در چند سال اخیر شایعات بسیاری در مورد آن شنیده شده است. کوه پردیس،در حومه شهرستان جم از توابع استان بوشهر که در نیمه راه سیراف به جم قرار گرفته است. در اطراف این کوه مردم بومی و بعضا عشایر لر و فارس زندگی می کنند. اگر این شایعات موجب گسترش گردشگری شود این مردم که بعضا شرایط معیشتی خوبی هم ندارند، منفعت می برند. البته باید ابتدا فکری به حال زیر ساخت های آن منطقه برای پذیرش گردشگر کرد و همچنین با برنامه ریزی اصولی آسیب های احتمالی زیست محیطی و فرهنگی را هم به حداقل رساند.

به نظر می رسد شایعات و خرافات خودش یک دستگاه تبلیغاتی موثر و قوی برای جذب گردشگر است. التبه باید با دقت و برنامه ریزی از آن استفاده کرد تا آسیب زا نشود.

نویسنده : فواد شمس

منبع: لست سکند
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 582

به "عجیبترین منطقه در ایران، کوه درمان کننده ایدز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیبترین منطقه در ایران، کوه درمان کننده ایدز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید