مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی دانشگاه تهران راه اندازی شد

به گزارش مجله رویگری، مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی وابسته به دانشگاه تهران با پشتیبانی علمی و معنوی این دانشگاه و حمایت های مادی و فناورانه مرکز فناوری های کوانتومی ایران، راه اندازی شد.

مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی دانشگاه تهران راه اندازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی که از مؤسسات نوع سوم و تقاضا محور محسوب می گردد با هدف توسعه علوم و فنون جدید در حوزه کوانتومی و با بهره گیری از توانایی و امکانات دانشگاه تهران تأسیس شده است، تا ضمن همکاری با دانشگاه ها و استفاده از تجارب و پشتیبانی های علمی و فناورانه پژوهشگران عرصه داخلی و بین المللی به ویژه مرکز فناوری های کوانتومی ایران در توسعه و ارتقای علوم و فناوری های کوانتومی کشور گام برداشته و نقش خود را به عنوان مرجعیت علمی حوزه مذکور به خوبی ایفا نماید.

ایجاد و شبکه سازی آزمایشگاه های تخصصی حوزه فناوری کوانتومی و مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه های یاد شده از دیگر اهداف و مأموریت های این مؤسسه پژوهشی است.

مرکز فناوری های کوانتومی ایران (ICQTs) با هدف ترویج و توسعه علوم و فناوری های کوانتومی از سال 1395 فعالیت خود را شروع نموده است و توانسته با دارا بودن سرمایه های انسانی متخصص و با ایجاد زیرساخت های لازم آزمایشگاهی بستر های تحقیقاتی مناسبی را برای پژوهشگران کشور فراهم آورد.

ارتباطات بسیار امن، تصویربرداری های پزشکی با وضوح فوق العاده بالا، حسگر های بسیار دقیق و توانمندسازی در انجام محاسبات پیچیده با سرعت بالا و علوم مرتبط با زیست شناسی را می توان از جمله کاربرد های فناورانه حوزه کوانتومی برشمرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1052

به "مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی دانشگاه تهران راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی دانشگاه تهران راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید