ویزای آمریکا: مذاکرات سه جانبه فرستاده های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درخصوص کره شمالی

به گزارش مجله رویگری، فرستاده های هسته ای ارشد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن امروز سه شنبه مذاکراتی سه جانبه در توکیو بر سر کوشش برای از سرگیری تبادل نظر با کره شمالی آن هم بعد از تشدید دوباره تنشها بر سر پرتابهای موشکی اخیر این کشور برگزار کردند.

ویزای آمریکا: مذاکرات سه جانبه فرستاده های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درخصوص کره شمالی

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مذاکرات با حضور نو کیو دوک، مذاکره کننده هسته ای سئول و همتایان آمریکایی و ژاپنی اش یعنی سونگ کیم و تاکهیرو فوناکوشی برگزار گردیده و بعد از آن رخ داد که کره شمالی چند روز قبل یک نوع نو از موشک کروز دوربرد را ضمناً بروز نشانه هایی از فعالسازی مجدد راکتور هسته ای فراوری کننده پلوتونیوم آن آزمایش کرد.

کیم بار دیگر از کره شمالی خواست به مصاحبهها برگردد و در عین حال متذکر شد که تحولات اخیر در کره شمالی یادآور اهمیت همکاری نزدیک بین آمریکا و همپیمانانش هستند.

کیم در اظهاراتش در ابتدای این مذاکرات گفت: همانطور که ما مکررا تصریح نموده ایم، آمریکا هیچ نیت خصمانه ای در قبال جمهوری دموکراتیک خلق کره ندارد. او با تاکید بر این که واشنگتن به اجرای کامل همه تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی ادامه میدهد، اضافه نمود: ما امیدواریم جمهوری دموکراتیک خلق کره به چندین پیشنهاد ما برای برگزاری بدون پیش شرط نشست پاسخ مثبت دهد.

بعلاوه انتظار می رفت که این سه فرستاده در مذاکراتشان به بحث درخصوص مطرح کردن حمایت انساندوستانه و دیگر مشوق ها برای تشویق کره شمالی به بازگشت به مصاحبه همچنان که این کشور درگیر مسائل مالی و مسائل دیگر و وخیم تر شدن آنها به علت بستن مرزهایش از بابت جلوگیری از شیوع کروناویروس است، پرداختند.

بر اساس این گزارش کره جنوبی و آمریکا مشغول بحث در مورد یاری انساندوستانه برای کره شمالی در چند حوزه از جمله سلامت عمومی، بهداشت و آب آشامیدنی پاک بوده اند. نو کیو دوک قبل از عزیمتش به توکیو به آنچه پیشرفت قابل ملاحظه در رایزنی ها بین همپیمانان بر سر یک چنین حمایت انساندوستانه ای خواند، اشاره نمود.

نو کیو دوک و کیم بعد از نشست سه جانبه قرار است دیداری دو جانبه داشته باشند. بعلاوه نو کیو دوک و فوناکوشی هم روز دوشنبه مذاکراتی دو جانبه برگزار کردند.

آخرین نشست سه جانبه این سه فرستاده در ماه ژوئن در شهر سئول برگزار گردید. نو کیو دوک و کیم ماه گذشته میلادی مذاکراتی رو در رو در سئول و واشنگتن داشتند که حاکی از افزایش همکاری در میان کشورهایشان بر سر مساله کره شمالی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1690

به "ویزای آمریکا: مذاکرات سه جانبه فرستاده های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درخصوص کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: مذاکرات سه جانبه فرستاده های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درخصوص کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید