میشود در خانه نشست و مصوبات مجلس را آنالیز کرد و رای داد!

به گزارش مجله رویگری، بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای تشکیل جلسات علنی راه جایگزین وجود دارد، می گردد در خانه نشست، قرنطینه بود و مصوبات مجلس را هم آنالیز و تصمیم گیری کرد و رأی داد.

میشود در خانه نشست و مصوبات مجلس را آنالیز کرد و رای داد!

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

خبرنگاران | سرویس اخبار - بشیر خالقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در واکنش به پافشاری بعضی نمایندگان برای برگزاری جلسات علنی مجلس گفت: برای مقابله با کرونا ستادی معین شده که اختیارات در دست این ستاد است و به این صورت نیست که رئیس جمهور به تنهایی دستور بدهد. با توجه به اینکه این ویروس مرزی نمی شناسد اگر این هماهنگی در قالب ستاد شکل نمی گرفت، مردم هم رعایت نمی کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 4 روز است که قرنطینه اجرا می گردد اضافه نمود: همچنان امکان ابتلا به این ویروس وجود دارد چرا که قدرت گسترش این ویروس بسیار بالاست و همه دنیا را فرا گرفته است. لذا تا زمانی که شرایط به این صورت است می توان به وسیله تبلت و یا کامپیوتر جلسات را برگزار نمایند و در صورت تشکیل جلسات همه موارد مربوط به سلامتی مردم، کارمندانی که غیر از نمایندگان در مجلس حضور دارند و همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی، رعایت می گردد.

خالقی با تاکید بر اینکه دو نفر از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی در اثر ابتلای به کرونا فوت کردند و تعدادی از نمایندگان مجلس فعلی هم مبتلا به کرونا هستند، توضیح داد: اینکه بعضی از نمایندگان بر تشکیل جلسات علنی و حضوری تاکید می نمایند دلیل بر تشکیل این جلسات نیست چراکه همه باید به سلامتی مردم فکر نمایند. در حال حاضر شرایط امکان پذیر است و می توان به وسیله دورکاری به کارها رسیدگی کرد همانطور که در بسیاری از کشورها نیز به این صورت، عمل می نمایند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی قطع زنجیره انتقال انسان به انسان را مهم ترین اولویت دانست و گفت: درست است که ما هم کار داریم اما باید به فکر کادر درمانی و خدماتی که در این شرایط تحت فشار هستند، باشیم. نباید این افراد را خسته کنیم کما اینکه تعدادی از اینها هم به علت ابتلای به کرونا فوت کردند لذا در تصمیم گیری ها باید همه موارد را در نظر گرفت.

خالقی با تاکید بر اینکه همه برای سلامت مردم کار می کنیم، اظهار کرد: برای تشکیل جلسات علنی راه جایگزین وجود دارد، به این صورت که می گردد در خانه نشست، قرنطینه بود و مصوبات مجلس را هم آنالیز و تصمیم گیری کرد و رأی داد. لذا این عمل قابل انجام است و غیرقابل انجام نیست.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس در پاسخ به اینکه آیا جلسات علنی مجلس که قرار بود این هفته برگزار گردد منتفی شده است، اعلام کرد: باید منتظر ماند که ستاد مبارزه با کرونا بعد از بیستم فروردین ماه چه تصمیمی در این مورد می گیرد. بر اساس اختیاراتی که به این ستاد داده شده است می تواند بالاتر از شورای امنیت ملی تصمیم بگیرد چرا که محور، سلامت مردم است.

خالقی در سرانجام اظهار کرد: باید جلوی طولانی شدن کرونا را گرفت و کادر درمانی را هم در نظر گرفت چراکه این افراد هم انسان هستند و خانواده دارند، تا کِی باید با این لباس ها و محدویت ها و این شرایط خدمات بدهند؟! در حال حاضر آمار بالای مبتلایان به کرونا به بیش از 50 هزار نفر رسیده است اگر مراعات نکنیم کل اعضای جامعه گرفتار این بیماری می شوند.

منبع: برنا

منبع: setare.com
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1296

به "میشود در خانه نشست و مصوبات مجلس را آنالیز کرد و رای داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میشود در خانه نشست و مصوبات مجلس را آنالیز کرد و رای داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید