نخستین گفت وگوهای تلفنی وزیر خارجه جدید آمریکا با مقام های خارجی

به گزارش مجله رویگری، وزیر خارجه جدید آمریکا روز سه شنبه با همتایان کانادایی، کره ای، مکزیکی و ژاپنی خود به صورت تلفنی گفت وگو کرده است.

نخستین گفت وگوهای تلفنی وزیر خارجه جدید آمریکا با مقام های خارجی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آنتونی بلینکن وزیر خارجه جدید آمریکا که صلاحیتش از سوی مجلس سنا تایید شده، در نخستین گفت و گوی تلفنی اش با مقام های خارجی با همتایان کانادایی، کره ای، ژاپنی و مکزیکی صحبت کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت: بلینکن و مارک گارنو همتای کانادایی اش درباره همکاری و شراکت نزدیک بین آمریکا و کانادا در خصوص مسائل مختلف رایزنی و مذاکره کردند.

این بیانیه افزود: بلینکن گفته است که منتظر همکاری نزدیک با وزیر خارجه کانادا برای تقویت اقتصادهای دو کشور و گسترش همکاری مرزی و مقابله با چالش های مشترک از جمله شیوع ویروس کرونا و تغییرات اقلیمی است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز نخستین گفت وگوی تلفنی خود با یک رهبر خارجی را با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا انجام داده است.

این گزارش افزود: بلینکن همچنین با کانگ کیونگ ووها وزیر خارجه کره جنوبی به صورت تلفنی صحبت کرده و دو طرف بر تقویت و اهمیت ائتلاف نظامی بین آمریکا و کره جنوبی تاکید کرده اند. وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی همچنین خواستار حفظ امنیت و صلح در منطقه شدند و بر لزوم حفظ منطقه آزاد هند-اقیانوسیه تاکید کردند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر اهمیت همکاری سه جانبه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا و لزوم خلع سلاح هسته ای کره شاقتصادی تاکید کرده و بار دیگر بر پایبندی آمریکا نسبت به تقویت ائتلاف نظامی با متحدان منطقه ای خود تاکید کرده است.

وزارت خارجه آمریکا افزود: بلینکن همچنین با توشیمیتسو موتگی وزیر خارجه ژاپن نیز گفت وگو کرده و بر اهمیت ائتلاف و همکاری بین دو کشور تاکید کرده و این همکاری و ائتلاف دوجانبه را برای صلح، امنیت و رفاه منطقه و جهان لازم و ضروری ارزیابی کرده است.

بلینکن در گفت وگو با مارسلو ابرارد وزیر خارجه مکزیک نیز بر منافع مشترک دو کشور در زمینه امنیت و همگرایی اقتصادی تاکید کرده و خواستار همکاری نزدیک دو کشور برای حل و فصل مساله مهاجرت شده است.

بایدن بارها گفته است که بهبود روابط با کشورهای خارجی که در زمان دولت ترامپ روابط ایالات متحده با آنها ضربه خورده است، در اولویت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1353

به "نخستین گفت وگوهای تلفنی وزیر خارجه جدید آمریکا با مقام های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین گفت وگوهای تلفنی وزیر خارجه جدید آمریکا با مقام های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید