نمایشگاه زرنگار محبوب عارفی در فرهنگسراى نیاوران

به گزارش مجله رویگری، تهران (پانا) - با حمایت فرهنگسرای نیاوران نمایشگاه زرنگار سوم دی ماه در گالری شماره 1 برپا خواهد شد.

نمایشگاه زرنگار محبوب عارفی در فرهنگسراى نیاوران

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، در این نمایشگاه حدود 60 اثر هنری شامل 13 اثر خوشنویسی، به شیوه زرنگار و 20 اثر با نقوش اسلیمی و ختایی و 25 اثر با مرکزیت پارچه های فاخر ایرانی، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

محبوب عارفی خالق این آثار گفت: هر قطعه از پارچه های دستبافت ایران زمین، یک اثر هنری ارزشمند از گذشتگان ماست که باید با نگاه دقیق به هنر انگشتان و سوی چشم پدیدآورندگان آن، دست مریزاد گفت و از زیبایی آن لذت برد.

این هنرمند اضافه نمود: زرنگار را ابداع کردم تا هنر محدود به قلم و رنگ و جوهر نباشد. نخ و سوزن ابزار بیان هنری من است و الهامات و احساساتم را با مصالح طبیعی بر بوم سیاه، نقش می زنم.

با این نگرش، پارچه های قدیمی از صندوقچه های خانوادگی بیرون آمد و از مجموعه داران خریداری شد و در طی 17 سال، با نقوش اسلیمی و ختایی به زرنگاری آراسته شد تا این آثار بازمانده از هنر پشتیبان، همانند نگین انگشتری در مرکز توجه همگان قرار گیرند و بتوان همزمان دو اثر هنری، مربوط به دو دوره زمانی مختلف را که با ظرافت با یکدیگر مرتبط و آمیخته شده اند، مشاهده کرد.

این نمایشگاه از 3 تا 10 دی در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقه مندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت 10 تا 18 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 18 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1838

به "نمایشگاه زرنگار محبوب عارفی در فرهنگسراى نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه زرنگار محبوب عارفی در فرهنگسراى نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید