هزینه مرمت آثار تاریخی مشمول معافیت های مالیاتی است

به گزارش مجله رویگری، بر اساس بند د تبصره 10 قانون بودجه سال 98 اشخاص حقیقی و حقوقی شامل افراد، شرکت ها، صنایع، کسب و کارها و مودیان مالیاتی می توانند در راستای احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی اقدام و هزینه های مربوطه را با تائید سازمان میراث فرهنگی به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی محاسبه نمایند.

هزینه مرمت آثار تاریخی مشمول معافیت های مالیاتی است

ایرنا: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان روز یکشنبه در نشست با مدیران و مسئولان ادارات و نمایندگی های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: دستیابی به اهداف صنعت گردشگری در شهرستانهای استان کرمان نیازمند افزایش سطح تعاملات با دستگاه های مرتبط به ویژه فرمانداریها است.

فریدون فعالی با بیان اینکه در اسناد بالا دستی کشور از صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین محورهای توسعه نام برده شده است گفت: فرمانداران در مقام رئیس دائمی ستاد تسهیلات سفر در شهرستانها برای فعالیت هرچه بهتر این ستاد، منابع اقتصادی مناسبی را اختصاص دهند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه باید مسئولان و مدیران شهری به اهمیت توسعه گردشگری آگاهی پیدا نمایند تاکید نمود: علاوه بر دستگاه های اجرایی، فعالان حوزه گردشگری و سمن ها نیز می توانند نقش موثری در توسعه این صنعت و حفظ و حراست از بناهای تاریخی ایفا نمایند.

وی توضیح داد: از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری حمایت می کنیم و مسئولان برای پیشبرد اهداف خود در صنعت گردشگری در راستای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی کوشش بیشتری به کار گیرند.

فعالی با بیان اینکه باید اهتمام لازم در راستای تکریم سرمایه گذاران و ایجاد زمینه برای فعالیت آسانتر آنها به کار گرفته گردد، گفت: بروکراسی پیچیده و طولانی اداری موجب دلسردی سرمایه گذاران می گردد و انتظار می رود با حذف این موانع رضایت سرمایه گذاران فراهم گردد.

وی با اشاره به لزوم شناسایی و معرفی پروژه های شاخص حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستانهای استان کرمان اضافه کرد: بهره برداری از پروژه های شاخص هر شهرستان با همکاری فرمانداران و مدیران مرتبط در دستور کار این اداره کل است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به برگزاری رویدادها و جشنواره های هدفمند و برنامه ریزی شده گفت: امروز باید جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی با مساله گردشگری پیوند زده گردد بطوریکه با برگزاری این جشنواره ها بتوانیم تعداد کثیری از گردشگران را به سوی مقصد مورد نظر جذب کنیم و بسته های گردشگری متنوعی را به آنها ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در برگزاری این قبیل جشنواره ها می تواند نقش همکار را ایفا نماید اضافه کرد: مرمت، ساماندهی و حفاظت از آثار تاریخی و محوطه های باستانی از مهم ترین ماموریت های این اداره کل است که در اولویت کارها واقع شده است.

فعالی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت کاملا تخصصی است، گفت: استان کرمان در زمینه اقامتگاه های بوم گردی دارای ظرفیت بسیار بالایی است که در کشور نیز سرآمد است، بنابراین باید متناسب با این ظرفیت در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به ثبت نام هنرمندان صنایع دستی برای دریافت نشان ملی مرغوبیت اضافه کرد: ثبت نام اولیه این دوره از هفتم مرداد ماه امسال به مدت یک ماه در ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها و یا دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی استان کرمان انجام می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از هنرمندان شاخص و فعال حوزه صنایع دستی در نمایشگاه های ملی و بین المللی دعوت خواهد شد و هنرمندانی که در افزایش کیفیت، نوع بسته بندی وحفظ اصالت محصول خود دقت بالایی به کار ببرند از حمایت این اداره کل بهره مند خواهند شد.

وی تاکید نمود: توزیع عادلانه درآمد حاصل از فروش صنایع دستی در بین هنرمندان صنایع دستی سراسر استان کرمان باید انجام گردد و ساماندهی هنرمندان صنایع دستی در دستور این اداره کل واقع شده است.

فعالی با اشاره به برون سپاری بخشی از فعالیت های حوزه صنایع دستی از قبیل آموزش توضیح داد: سازمان های متولی امر آموزش و اتحادیه صنایع دستی می توانند در این زمینه ورود پیدا نمایند.

وی با بیان اینکه آموزش و احیاء رشته های منسوخ شده و یا در حال منسوخ شدن از وظایف این اداره کل است گفت: ارائه مجوز فعالیت، راه اندازی بازارچه های فروش و ایجاد زمینه برای افزایش سطح درآمد فعالان صنایع دستی از دیگر وظایف میراث فرهنگی است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 199

به "هزینه مرمت آثار تاریخی مشمول معافیت های مالیاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه مرمت آثار تاریخی مشمول معافیت های مالیاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید