هشدارهای پلیس برای پیشگیری از سرقت از منزل در ایّام نوروز خبرنگاران

به گزارش مجله رویگری، جانشین رییس پلیس آگاهی تهران عظیم توصیه ها و هشدارهایی را برای پیشگیری از وقوع سرقت از منازل در تعطیلات نوروزی ارائه کرد.

هشدارهای پلیس برای پیشگیری از سرقت از منزل در ایّام نوروز خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، جانشین رییس پلیس آگاهی تهران عظیم توصیه ها و هشدارهایی را برای پیشگیری از وقوع سرقت از منازل در تعطیلات نوروزی ارائه کرد.

سرهنگ داود فرد در این باره گفت: سال جاری با توجه به شیوع کرونا و توصیه به پرهیز از سفر طبیعتا شمار شهفرایندانی که اقدام به ترک منازل خود می نمایند کمتر از سال های قبل و زمان پیش از شیوع کرونا خواهد بود، اما باز هم ضروری است که شهفرایندان یکسری نکات را مورد توجه قراردهند تا خدایی ننموده منازلشان مورد سرقت واقع نگردد.

وی با بیان اینکه مهم ترین توصیه به شهفرایندان در شرایط فعلی این است که تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز گردد، گفت: اما برای پیشگیری از سرقت از منزل توصیه ما این است که شهفرایندان در صورت خروج از منزل ، موضوع را به بستگان و همسایگان مورد اعتماد خود اطلاع دهند و حتی برای ترک کوتاه مدت خانه نیز در را قفل نمایند.

سرهنگ فرد با بیان اینکه باید طبقات ابتدایی و انتهایی ساختمان که در آن امکان دسترسی به بالکن و پنجره ها وجود دارد به وسیله نصب حفاظ ایمن سازی گردد، گفت: ضروری است از درهای مناسب ، قفل های مطمئن و استاندارد برای این حفاظ ها استفاده گردد.

جانشین رییس پلیس آگاهی تهران عظیم با توصیه به شهفرایندان برای استفاده از دزدگیر و علائم هشداردهنده قابل اتصال به گوشی تلفن همراه در منازل خود، گفت: استفاده از دوربین های مداربسته به روز با وضوح تصویر بالا به صورتی که تمام راه های ورودی را تحت پوشش قرار دهد نیز توصیه می گردد اما ضروری است که دستگاه DVR با ظرفیت بالا و در خارج از دید قرار گرفته گردد.

وی با تاکید بر اینکه شهفرایندان باید از نگهداری اموال باارزش خود نظیر طلاجات، جواهرات، سکه، ارز، وجه نقد و نظایر آن در منزل خودداری نمایند، گفت: بهترین محل برای نگهداری این اقلام، صندوق امانات بانک هاست.

وی با اشاره به ساکنان مجتمع های مسکونی و خانه های چند واحدی نیز گفت: ضروری است تمام ساکنان نسبت به ورود و خروج افراد غیر به ساختمان حساسیت نشان داده و بر روی در ورودی ساختمان از قفل های برقی و جک آرام بند استفاده نمایند تا همیشه از بسته شدن در مطمئن باشند.

جانشین رییس پلیس آگاهی تهران عظیم با بیان اینکه ضروری است شهفرایندان از بسته شدن در پارکینگ ساختمان هنگام ورود و خروج اطمینان پیدا نمایند، گفت: شهفرایندان باید از باز کردن در به روی افراد ناشناس که به عناوین مختلف نظیر کارشناس بیمه، رمال، مامور پست، نمایندگی شرکت و ... قصد ورود به داخل خانه را دارند جلوگیری نموده و این موضوع را به تمام اعضای خانواده نیز آموزش دهند. همچنین در صورت مراجعه مامور آب، برق، گاز و ... نیز حتما باید حضورا به دم در مراجعه نموده و کارت شناسایی مامور را مشاهده نمایند.

وی با تاکید بر اینکه باید روی در ورودی پشت بام نیز قفل مطمئن نصب گردد، گفت: شهفرایندان در صورت احتیاج به استفاده از نظافتچی، پرستار و آشپز و... حتما از به وسیله شرکتهای معتبر درخواست خود را پیگیری نمایند. چرا که در مواردی سرقت از منازل از سوی افرادی اتفاق افتاده که تحت این پوشش وارد خانه شده اند. همچنین در صورت استفاده از خدمه باید از قرار دادن اموال و کلید منزل در دسترس آنها خودداری گردد.

سرهنگ فرد به شهفرایندانی که زیاد به سفرهای طولانی مدت می فرایند خواست که از لامپ های تایمردار استفاده نمایند و گفت: همچنین در صورت نگهداری گاوصندوق در منزل باید نسبت به ثابت کردن آن اقدام شده و از در معرض دسترس قرار دادن کلید آن خودداری گردد.

جانشین رییس پلیس آگاهی تهران عظیم همچنین باردیگر به شهفرایندان توصیه کرد که از سیستم های هشداردهنده در منازل خود استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1480

به "هشدارهای پلیس برای پیشگیری از سرقت از منزل در ایّام نوروز خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهای پلیس برای پیشگیری از سرقت از منزل در ایّام نوروز خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید