کشتی کروز: ورود نخستین کشتی کروز مسافری 1700 نفره جام جهانی قطر به بندر بوشهر

به گزارش مجله رویگری، مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت گردشگری گفت: طی چند روز آینده با حضور وزیر گردشگری نخستین کروز کشور خریداری شده از فرانسه در آب های خلیج فارس از مقصد بوشهر با ظرفیت 1700 نفر رونمایی می گردد.

کشتی کروز: ورود نخستین کشتی کروز مسافری 1700 نفره جام جهانی قطر به بندر بوشهر

اگر علاقمند به سفر با بهترین کشتی کروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تورهای کشتی کروز به دور دنیا سفر کنید و بهترین تجربه جهانگردی را داشته باشید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مصطفی فاطمی گفت: چندی پیش به منظور رفع بعضی موانع و تسهیل در راه اندازی نخستین کروز کشور در قالب هیئتی از کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی از این کشتی بازدید به عمل آوردیم.

مدیرکل دفتر توریستی داخلی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گفت: طی این بازدید معین شد این کشتی بزرگ نیازمند مقدار بالایی از سوخت است که با تصویب اعطای یارانه سوخت به کشتی های تفریحی دارای مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، مشکل سوخت این کشتی برای شروع به کار در آب های خلیج فارس هم اکنون رفع شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این کشتی کروز به وسیله سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور فرانسه خریداری شده است، بیان داشت: این کشتی ظرفیت حمل 1700 نفر توریست و 700 خودروی سواری را دارد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، این کشتی فرانسوی با 9 طبقه بعلاوه ظرفیت اقامت شبانه 520 نفر توریست را نیز در هر سفر دریایی داراست.

فاطمی اذعان داشت: این کشتی کروز بعلاوه به رستوران، سالن ورزشی، سینما و سایر امکانات رفاهی و تفریحی مجهز است.

مدیرکل دفتر توریستی داخلی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، یادآور شد: براساس برنامه ریزی های در حال اجرا قرار است این کشتی در جهت های مختلفی از جمله جهت ساحلی خوزستان، بندرعباس و چابهار به توریستان خدمات گشت دریایی ارائه دهد.

وی با اشاره به قابلیت انجام سفر های بین المللی به وسیله این کروز فرانسوی، توضیح داد: برنامه ریزی های لازم برای انجام سفر های بین المللی به وسیله این کشتی در حال اجرا است.

این مقام یکی از مهمترین اهداف راه اندازی این کشتی را تردد و انجام سفر های دریایی به مقصد قطر در ایام برگزاری جام جهانی بیان کرد و گفت: بدون شک با استفاده از این کشتی می توان توریستان زیادی را از کشور قطر به ایران وارد کرد.

فاطمی خاطرنشان ساخت: بعلاوه امکان تردد توریستان ایرانی علاقه مند به تماشای مسابقات جام جهانی قطر با استفاده از این کشتی وجود دارد که در این صورت سفر مقرون به صرفه قیمت تری را نیز برای ایرانیان به ارمغان خواهد آورد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی تأکید کرد: براساس تدارکات به عمل آمده طی چند روز آینده شاهد شروع به کار کشتی کروز فرانسوی در بوشهر با حضور مقامات ارشد کشوری از جمله وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی خواهیم بود.

وی به آب اندازی کشتی کروز مذکور در آب های خلیج فارس را نقطه عطف توریستی دریایی کشور بیان کرد و گفت: امیدواریم با افزایش ورود شناور های بزرگ و کوچک تفریحی در خلیج فارس در آینده ای نزدیک شاهد تحول صنعت توریسم دریایی کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1940

به "کشتی کروز: ورود نخستین کشتی کروز مسافری 1700 نفره جام جهانی قطر به بندر بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی کروز: ورود نخستین کشتی کروز مسافری 1700 نفره جام جهانی قطر به بندر بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید