چراغ سبز مک کانل برای آنالیز صلاحیت گزینه های کابینه بایدن در سنا

به گزارش مجله رویگری، رهبر حزب اکثریت مجلس سنای آمریکا گفته در صورتی که جمهوریخواهان بعد از انتخابات دور دوم سنا اکثریت کرسی ها را حفظ نمایند، برای اعضای کابینه پیشنهادی جو بایدن رأی گیری بر گزار خواهد نمود.

چراغ سبز مک کانل برای آنالیز صلاحیت گزینه های کابینه بایدن در سنا

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، در حالی که گزینه های پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تصدی پُست های دولتی احتیاج به تأیید مجلس سنا دارد، میچ مک کانل، رهبر حزب اکثریت این مجلس در مصاحبه ای متعهد شد در صورتی که بعد از انتخابات دور دوم جمهوریخواهان همچنان اکثریت را حفظ نمایند، برای این گزینه های پیشنهادی رأی گیری برگزار خواهد نمود.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی هیل، مک کانل که زودتر از بقیه مقام های جمهوریخواه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیروزی بایدن در انتخابات را تبریک گفته بود در مصاحبه با روزنامه آمریکایی کُری یور ژورنال عنوان نمود که اعضای جمهوریخواه سنا را برای رأی گیری درمورد اعضای کابینه پیشنهادی بایدن حاضر خواهد نمود.

رهبر حزب اکثریت سنا که سابقه رابطه کاری خوبی با بایدن دارد، در ادامه گفت در صورتی که وی در سمت فعلی خود باقی بماند با بایدن رفتاری بهتر از رفتاری که چاک شومر، رهبر اقلیت سنا با ترامپ داشته خواهد داشت.

دور دوم انتخابات مجلس سنا روز پنجم ژانویه 2021 (17 دی ماه) بر گزار خواهد شد. این انتخابات در دور بر گزار می گردد و مشخص خواهد نمود که کدام حزب، اکثریت کرسی های این مجلس را کسب می نماید.

اظهارات مک کانل در حالی مطرح شده که تد کروز، نماینده جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا دو هفته گذشته گفته بود تا زمانی که چالش های انتخابات ریاست جمهوری حل نشده باشد این مجلس ممکن است صلاحیت گزینه های پیشنهادی بایدن برای تصدی سمت های مختلف در دولت آینده آمریکا را مورد آنالیز قرار ندهد.

مجمع گزینندگان ایالات متحده آمریکا هفته گذشته پیروزی بایدن با 306 رأی الکترال را رسماً تأیید کردند با این وجود ترامپ همچنان از پذیرش شکست امتناع نموده و به مبارزه برای تغییر نتایج انتخابات ادامه می دهد.

ترامپ بامداد روز گذشته (سه شنبه به وقت تهران) با گروهی از قانونگذاران جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا ملاقات کرد تا راهی برای پیشبرد ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و لغو پیروزی بایدن پیدا کن.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1299

به "چراغ سبز مک کانل برای آنالیز صلاحیت گزینه های کابینه بایدن در سنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز مک کانل برای آنالیز صلاحیت گزینه های کابینه بایدن در سنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید