چگونه سرعت روتر را برای بازی های ویدئویی افزایش دهیم

به گزارش مجله رویگری، همواره امکان خرید یک روتر یا مودم گیمینگ را نداریم ولی از سوی دیگر احتیاج به سرعت اینترنت بیشتری داریم تا از بازی های ویدئویی لذت ببریم.

چگونه سرعت روتر را برای بازی های ویدئویی افزایش دهیم

فقط هم بحث سرعت زیاد اینترنت مطرح نیست و برای داشتن یک تجربه کاربری رضایت بخش در گیمینگ باید تاخیر پایین، پایداری اینترنت و سیگنال وای فای، کیفیت اینترنت بالا و پارامترهای دیگری داشته باشیم.

بارها پیش آمده که سرعت اینترنت را افزایش دادیم ولی باز برای گیمینگ به مشکل برخوردیم. سرعت زیاد یک شرط لازم برای بازی های آنلاین است ولی کافی نیست و باید بعضی تنظیمات دیگر مودم یا روتر هم درست شوند.

بیشتر بخوانید:

در این مطلب می خواهیم سراغ تنظیمات، دستکاری و ترفندهای بهینه سازی روتر بی سیم یا مودم روتر برویم تا برای بازی های ویدئویی و گیمینگ سرعت و کارایی بهتری داشته باشد.

نکته مهم اینکه همه روترهای موجود در بازار از تنظیمات گیمینگ پشتیبانی نمی نمایند و باید آنالیز کنیم آیا مودم یا روتر ما دارای چنین تنظیماتی هست یا خیر!

به اتصال کابلی سوییچ کنید

تقریبا همواره اتصال کامپیوتر یا کنسول بازی به اینترنت به وسیله یک کابل شبکه و اتصال سیمی، بهتر از اتصال بی سیم است.

همه چیز به سرعت اینترنت، مودم یا روتر، تعداد دستگاه های درون خانه شما که به اینترنت وصل هستند و دستگاه خود شما بستگی دارد ولی در غالب اوقات با قاطعیت می توان گفت یک اتصال کابلی از سرعت بیشتر، پایداری بیشتر، پینگ بهتر و قطعی یا لگ کمتر برخوردار است.

از فرکانس 5 گیگاهرتز به جای فرکانس 2.4 گیگاهرتز بهره ببرید

اگر برای بازی از وای فای استفاده می کنید؛ استفاده از باند رادیویی 5 گیگاهرتز نسبت به باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز یک ارتقا و افزایش سرعت بسیار عظیم است. مثلا، اگر سرعت وای فای شما روی باند 2.4 گیگاهرتز به 30 مگابیت می رسد؛ روی فرکانس 5 گیگاهرتز بین 50 تا 60 مگابیت است؛ یعنی حدود 2 برابر!

البته باید بدانید که همواره این طور نیست و دامنه برد فرکانس های 5 گیگاهرتز کمتر از 2.4 گیگاهرتز است. اگر شما به مودم یا روتر نزدیک هستید؛ قطعا استفاده از فرکانس 5 گیگاهرتز برای گیمینگ بهتر است.

سیگنال های وای فای را تقویت کنید

صرف نظر از اینکه شما از فرکانس 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز استفاده می کنید؛ تقویت و بهبود آنتن دهی و قدرت سیگنال ها هم بسیار موثر است. بسته به مودم و روتر شما و تنظیماتی که دارد؛ روش های زیادی برای تقویت سیگنال های وای فای وجود دارد.

مثلا با می توانید سیگنال های قوی تری دریافت کنید. با تغییر مکان روتر و قرار دادن آن در مرکز خانه یا مکانی نزدیک تر به لپ تاپ و کامپیوتر و کنسول بازی خودتان، باز سیگنال ها قوی تر خواهند شد. تغییر آنتن های روتر یا مودم و نصب آنتن های بهتر و عظیم تر یا تغییر شکل قرارگیری آنتن ها، ارتقای فریم ویر مودم، یافتن باندهای خلوت تر و تنظیم وای فای روی آن باندها، نصب یک اکستندر وای فای یا تقویت نماینده وای فای و چندین ترفند و روش دیگر برای افزایش سیگنال دهی وای فای وجود دارد.

همه این ترفندها برای خانه و روتر شما کارایی ندارند و باید براساس مشخصات روتر، مساحت خانه و عوامل دیگر، یک یا چند ترفند را استفاده نموده و سیگنال های وای فای روتر را تقویت کنید.

روتر خود را ارتقا دهید

ممکن است هنوز شما از مودم روتر قدیمی چند نسل گذشته یا مودم روتر ساده ای که شرکت سرویس دهنده اینترنت به شما داده، استفاده می کنید.

طبیعی است این مودم روترها برای گیمینگ مناسب نیستند. ما توصیه نمی کنیم که حتما بروید و با هزینه بسیار زیادی، یک مودم یا روتر گیمینگ خفن خریداری کنید که مملو از تنظیمات و ابزارها برای گیمینگ و حتی سرورهای بازی های خاص هستند.

بلکه پیشنهاد ما خرید یک مودم روتر یا روتر بی سیم دو بانده خوش قیمت ولی به روز و مدرنی است که بتواند به شما اجازه بدهد چند تنظیم و دستکاری برای گیمینگ بهتر داشته باشید. از این نظر برترین هستند. یک راهنمای خرید هم در زیر برای شما پیشنهاد داریم؛

بازی ها را روی پورت های خاصی از روتر اجرا کنید

بعضی از نرم افزارها از جمله بازی های ویدئویی روی پورت های خاصی از روتر اجرا شده و اتصال بهتری به اینترنت خواهند داشت. در اینجا منظور ما پورت های فیزیکی نیست بلکه پورت های نرم افزاری شبکه برای اتصال به اینترنت است.

بسته به بازی ویدئویی که دوست دارید و اجرا می کنید؛ ممکن است یک یا چند پورت خاص روی روتر وجود داشته باشد. باید بگردید و این پورت ها را در اینترنت یافته و روتر را روی آن ها تنظیم کنید. اجرای یک بازی ویدئویی روی پورت خاص می تواند گیم پلی و تجربه کاربری گیمینگ بسیار بهتر و روان تر و نرم تری برای شما به همراه بیاورد.

تنظیمات QoS را فعال کنید

هنگامی که چند کاربر به طور همزمان به یک روتر یا مودم وصل می شوند و فعالیت های پر حجم و سنگینی مانند استریم 4K، گیمینگ، دانلودهای عظیم و مشابه این ها دارند؛ سرعت اینترنت و وای فای کند می گردد. فعال کردن قابلیت QoS (تضمین کیفیت خدمات)می تواند این مسئله را حل نماید.

با تنظیم QoS، روتر براساس ترافیک ورودی و تعداد کاربران، اولویت و پهنای باند بیشتر را به کاربری می دهد که برایش اولویت بالا تعریف شده است. روتر این کار را هم به صورت پویا و اتوماتیک انجام داده؛ به طوری که دیگر کاربران و دستگاه ها متضرر نشوند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1629

به "چگونه سرعت روتر را برای بازی های ویدئویی افزایش دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سرعت روتر را برای بازی های ویدئویی افزایش دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید