چین: سرکوب صنعت تدریس خصوصی در چین، دلیل: حمایت از زاد و ولد

به گزارش مجله رویگری، صنعت تدریس و آموزش خصوصی در چین حدود 120 میلیارد دلار آمریکا ارزش و گردش اقتصادی دارد. چین از این پس تبلیغات تدریس خصوصی را محدود می نماید.

چین: سرکوب صنعت تدریس خصوصی در چین، دلیل: حمایت از زاد و ولد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

منابع مطلع از قوانین جدید سخت گیرانه چین برای صنعت تدریس خصوصی و کلاس های فوق برنامه آموزشی در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرنگاران، صنعت تدریس و آموزش خصوصی در چین حدود 120 میلیارد دلار آمریکا ارزش و گردش اقتصادی دارد. چین از این پس تبلیغات تدریس خصوصی را محدود و تدریس خصوصی در تعطیلات را ممنوع می نماید.

بخشی از تدریس خصوصی در چین به صورت کلاس های گروهی نیمه گروهی یا جند نفره پس از ساعات مدارس یا در تعطیلات انتها هفته برگزار می گردد. بسیاری از موسسات مدرسان خود را برای کلاس های فوق برنامه مدارس می فرستند. بعضی از والدین نیز از مدرسان در منازل خود به صورت آنلاین یا حضوری بهره می برند. موسسات عظیم و با سرمای های کلان در این زمینه فعالیت می نمایند.

کلاس درس دانش آموزان دبیرستانی با ماسک در یکی از مدارس ووهان در استان -هوبی 6 می 2020/ عکس: رویترز

رویترز در این باره نوشت: دو فرد مطلع در این باره گفته اند قوانین جدید قصد دارند فشار بر بچه ها و محصلان مدرسه ای را کاهش داده و با کاهش هزینه های آموزش در خانواده به افزایش نرخ زاد و ولد یاری نمایند. این طرح احتمالا از اوایل هفته آینده اعلام و از اوایل ماه آینده اجرایی می گردد.

براساس اظهار نظر منابع مطلع، تصویب فاز آزمایشی ممنوعیت تدریس خصوصی آنلاین و آفلاین در طول تعطیلات تابستانی و زمستانی در شهرهای پکن، شانگ های و شهرهای عظیم این کشور بسیار بیشتر از اقدمات برنامه ریزی شده قبلی است.

یکی از این افراد مطلع که به نهادهای تدوینگر قوانین جدید تدریس خصوصی در چین نزدیک است، در این باره گفت: قوانین جدید سخت تر از حد انتظار خواهد بود. صنعت تدریس خصوصی باید خود را برای بدترین شرایط آماده کند.

به گفته دو منبع مطلع شرکت ها و موسسات تدریس خصوصی با ممنوعیت تدریس خصوصی آنلاین و حضوری در تعطیلات آخر هفته حدود 70 تا 80 درصد درآمد سالانه خود را از دست می دهند.

منبع مطلع و نزدیک به قانون جدید می گوید: قوانین جدید سخت تر از حد انتظار خواهد بود. وی اضافه نمود: این صنعت باید با توجه به قوانین جدید وزارت آموزش و دیگر مقامات تغییر یابد. مقامات چین با این قانون بازار تدریس خصوصی در مدارس چین از مقطع پیش دبستان تا سال آخر دبیرستان را هدف قرار داده اند که طی سال های گذشته به سرعت در چین رشد نموده است.

براساس جدیدترین آمار انجمن آموزش چین، پس از سال 2016 پیش از 75 درصد دانش آموزان بین 6 تا 18 سال چینی پس انتها زمان مدارس در کلاس های خصوصی شرکت نموده اند. براساس شواهد درصد دانش آموزان استفاده نماینده از تدریس خصوصی در در سال های بعد افزایش یافته است.

سه نفر از منابع مطلع در این باره اعلام نمودند که سرکوب برنامه ریزی شده صنعت تدریس خصوصی که از سوی مقامات رده بالاتر باعث شده تا یکی از این موسسات و شرکت های مطرح تدریس خصوصی سرمایه یک میلیون دلاری خود را در وضعیتی نامشخص نگه دارد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین در هفته گذشته اعلام نمود که مدارس به جای استفاده از موسسات و کمپانی های تدریس خصوصی در ساعات غیر تحصیلی باید به فکر یادگیری دانش آموزان (در ساعات مدارس) باشند.

شین هوا خبرگزاری رسمی چین به نقل از رئیس جمهور این کشور نوشت: دپارتمان های آموزشی در حال اصلاح این پدیده هستند.

یکی از منابع در این باره گفت: فاز آزمایشی منع تدریس خصوصی در تعطیلات آخر هفته پیش از سراسری شدن آن به مدت 12 ماه در 9 شهر و استان اصلی مانند پکن، شانگ های و جیانگ سو اجرایی خواهد شد.

براساس گزارش دو منبع مطلع، تدریس خصوصی انتها هفته در مناطق آزمایشی محدود خواهد شد. در حال حاضر تدریس خصوصی در این مناطق تا ساعت 8 و 9 شب ادامه دارد.

تبلیغات بیش از حد آنلاین و آفلاین در رسانه های اصلی و اماکن عمومی ممنوع خواهد بود و هزینه شهریه ها به شدت تحت کنترل قرار می گیرد.

هر 4 منبع این گزارش از گفتن نام خود خودداری کردند زیرا مجاز به گفت و گو با رسانه ها نیستند.

با افزایش درآمدها در چین، خانواده های مرفه برای داشتن فرزندان موفقتر در اجتماع مرتب در حال رقابت با یکدیگر هستند.

در چین به والدین مضطرب و پریشانی که با دادن انرژی روحی و فیزیکی فرزندان را مرتب به کلاس های فوق برنامه می فرستند جیوا یا بچه مرغی می گویند. این اصطلاح در میان محافل والدین ترند شده است.

این منابع در این باره گفتند که پکن علاوه بر حمایت از دانش آموزان تحت فشار این تغییرات را انگیزه خوب اقتصادی برای داشتن فرزند بیشتر می داند. این قانون به دنبال کاهش سریع زاد و ولد در این کشور در دستور کار قرار گرفته است.

هزینه های تربیت فرزندان در شهرهای چین بسیاری را از فرزنددار شدن باز داشته است. این در حالیست که وزارت آموزش چین مقدار زیادی از این هزینه ها را می پردازد.

به گزارش رسانه های محلی هزینه یک خانواده معمولی چینی برای عظیم کردن فرزند از 490 هزار یوان (76 هزار و 600 دلار آمریکا) در سال 2005 به 2 میلیون یوان (بیش از 310 هزار دلار آمریکا) در سال گذشته رسیده است.

آخرین سرشماری چین نشان داده که جمعیت این کشور طی 10 سال منتهی به 2020 با کمترین سرعت در مقایسه با دهه های گذشته رشد نموده است. این موضوع نشان می دهد نیروی کار این کشور در حال کاهش است و آیندگان قادر به حمایت از جمعیت سالخورده نیست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1580

به "چین: سرکوب صنعت تدریس خصوصی در چین، دلیل: حمایت از زاد و ولد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: سرکوب صنعت تدریس خصوصی در چین، دلیل: حمایت از زاد و ولد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید