کارگاه پیشگیری از اعتیاد در مرند برگزار گردید

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران، حسین محمدزاده، ظهر امروز در کارگاه یک روزه پیشگیری از اعتیاد که با حضور کارکنان ادارات در اداره بهزیستی شهرستان مرند برگزار گردید، با اشاره به شرایط اعتیاد در ایران و دنیا ابراز داشت: 247 میلیون نفر در کل دنیا معتاد هستند که مکزیک، آمریکا، کانادا، افغانستان، روسیه، اسلواکی، فرانسه، اسکاتلند و انگلستان 9 کشور اول دنیا در مصرف مواد مخدر هستند.

کارگاه پیشگیری از اعتیاد در مرند برگزار گردید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

وی اضافه کرد: هم اکنون 3 میلیون نفر در ایران مصرف نماینده مواد مخدر هستند و کشور ایران در رده 10 ام مصرف مواد مخدر قرار گرفته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند با اشاره به گروه های سنی در معرض خطر اعتیاد در شهرستان مرند ابراز داشت: 26 درصد افراد 13 تا 18 سال در مرند در معرض استفاده از مواد مخدر هستند، 19 تا 22 سال بیشترین گروه سنی است که در معرض اعتیاد قرار دارند.

محمدزاده در بخش دیگری با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش اعتیاد گفت: رسانه ها قدرتی فوق تصور دارند و می توانند تمامی رفتارها را راهنمایی نمایند و رفتارهای شخصی نیز تحت تاثیر رسانه ها هستند.

مبارزه با اعتیاد به فراموشی سپرده شده است

همچنین کارشناس مرکز اعتیاد شهرستان مرند در این کارگاه بر ضرورت اهمیت پیشگیری در مبارزه با اعتیاد تاکید نمود و گفت: اگر پیشگیری سطح اولیه به خوبی صورت بگیرد می توان شدت مساله را گرفت، مرحله مصرف تفننی مرحله خطرناکی است که مصرف نمایندگان، هم سن و سالان خود را به مصرف مواد تحریک و تشویق می نمایند.

هوشنگ مهدوی پیش تصمیم گیری، تصمیم گیری، آمادگی ، عمل و درمان نگهدارنده را از مراحل قطع مصرف مواد مخدر دانست و گفت: تئوری مالی معتقد است هر جامعه ای که دچار نابسمانی مالی باشد دچار فاصله طبقاتی شده و اعتیاد در آن جامعه افزایش پیدا می نماید.

وی با بیان اینکه اعتیاد در دهه 30 مهم ترین مساله کشور بود، اذعان داشت: اما با گذشت چند دهه مبارزه با این معضل به فراموشی سپرده شد و به انجام کارهای شکسته بسته بسنده شد.

این کارشناس مبارزه با اعتیاد با بیان اینکه برنامه فردمدار مبارزه با اعتیاد در دهه 80 توسط بهزیستی شروع و پس از 2 سال متوقف شد، گفت: رشد جمعیت ایران در بین سال های 57 تا 77، 2.6 درصد بود در حالی که رشد اعتیاد در این سال ها به 8 درصد رسید.

مهدوی ابراز داشت: غربی ها معتقدند اگر یک دلار در جهت پیشگیری هزینه گردد 3 دلار صرفه جویی می گردد و 5 دلار از هزینه های درمان کاسته می گردد.

وی کاهش عرضه مواد مخدر و تقاضا از راه های مبارزه با مواد مخدر است، اعلام نمود: در سال 80، بیش از 3 درصد معتادین، شیشه مصرف می کردند که قیمت یک گرم آن 120 هزار تومان بود اما امروز قیمت این مواد مخدر به 5 هزار تومان کاهش پیدا نموده است.

این کارشناس ترک اعتیاد در خاتمه تاکید نمود: برنامه همگانی برای جمعیت کلی، گروه های در معرض خطر و گروه های دارای رفتار خطرساز باید در آموزش در اولویت بوده و مورد توجه قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 574

به "کارگاه پیشگیری از اعتیاد در مرند برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه پیشگیری از اعتیاد در مرند برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید