کاهش 20 درصدی فراوری لوازم خانگی در پی قطعی برق

به گزارش مجله رویگری، دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران گفت: در دو ماه نخست فصل تابستان به علت قطع برق صنایع، فراوری لوازم خانگی 20 درصد کاهش یافت اما در حال حاضر فرایند فراوری به حالت عادی بازگشته است.

کاهش 20 درصدی فراوری لوازم خانگی در پی قطعی برق

سید حسین حسینی شاهرودی، دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران گفت: فراوری لوازم خانگی بعد از اعمال ممنوعیت واردات و در دوره تحریم ها با رشد قابل توجهی روبرو شد. به گونه ای که در سال 99 نسبت به سال 97 رشد بیش از 70 درصدی را در فراوری این محصولات شاهد بودیم.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران اضافه نمود: سال جاری هم فرایند فراوری افزایشی است و در فصل بهار بیش از 29 درصد رشد فراوری را نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت کردیم.

وی ادامه داد: منتهی در دو ماه نخست فصل تابستان به علت قطع مکرر برق صنایع، فراوری این محصول کاهش یافت.

شاهرودی گفت: به این ترتیب فراوری لوازم خانگی کوچک و عظیم در دو ماه تیر و مرداد نسبت به دو ماه اردیبهشت و خرداد با کاهش 20 درصدی روبرو شد.

وی اضافه نمود: البته هم اکنون روال فراوری به حالت عادی بازگشته و این کاهش فراوری در حال جبران است و طبق برنامه ریزی ها تا انتها سال رکورد جدیدی در فراوری لوازم خانگی ثبت خواهیم کرد.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران در خصوص کاهش تقاضا هم گفت: به طور طبیعی به علت کاهش قدرت خرید مردم و نرخ تورم، تقاضا در بازارهای مختلف کاهش یافته و این موضوع فقط مختص بازار لوازم خانگی نیست؛ چه بسا که در حال حاضر مشتری در بازار حضور دارد در حال خرید است و لوازم خانگی دائم به بازار تزریق می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1697

به "کاهش 20 درصدی فراوری لوازم خانگی در پی قطعی برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 20 درصدی فراوری لوازم خانگی در پی قطعی برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید