کفپوش مناسب برای بالکن با توجه به مساحت و بودجه شما

به گزارش مجله رویگری، انتخاب کفپوش مناسب برای بالکن غالباً نادیده گرفته می گردد. مردم احساس می نمایند چون زمان زیادی را در فضای داخل سپری می نمایند، پس رسیدگی به بالکن از درجه ارزش پایینی برخوردار است. این مورد معمولاً زمانی اتفاق می افتد که ابعاد بالکن کوچک بوده و اهالی منزل از این فضا عموماً برای قرار دادن وسایل استفاده می نمایند. اما زمانی که بالکن عظیم باشد، رویکرد افراد به کلی تغییر می نماید. حالا از بالکن می توان به عنوان فضایی شاد، سرسبز و آزاد استفاده کرد و به دنبال خرید کفپوش مناسب برای بالکن بود؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

کفپوش مناسب برای بالکن با توجه به مساحت و بودجه شما

اجرای کفپوش را به بهترین ها بسپارید

معرفی انواع کفپوش مناسب برای بالکن

در حقیقت، بیشتر مردم نمی دانند گزینه های آن ها چیستند و این مورد تصمیم گیری آگاهانه در خصوص بهترین کفپوش برای بالکن را برای آن ها سخت می نماید. مواردی وجود دارند که می توانید هر کدام را بر حسب نیاز خود تهیه کنید:

کامپوزیت چوبی؛ کفپوش زیبا برای بالکن

احتمالاً از نظر ظاهری، کفپوش چوبی کامپوزیت یکی از متنوع ترین گزینه ها است که می تواند برای کفپوش بالکن جهت ایجاد نمایی شیک و مدرن انتخاب گردد. همان طور که می دانیم چوب هرگز از مد روز بیرون نمی رود و برای همه زمان ها قابل استفاده است. کامپوزیت چوب با استفاده از فناوری های مدرن فراوری می گردد و می تواند در کنار کیفیت بالا، تاحدودی زیبایی و جذابیت ذاتی چوب طبیعی را منعکس کند.

مزایای کفپوش کامپوزیت چوبی

  • تعمیر و نگهداری: انبساط، انقباض، موریانه، پوسیدگی، تاب برداشتن و موارد دیگر از جمله مسائل چوب طبیعی است. اما کامپوزیت چوب عاری از این مسائل است، به طوری که کافی است تنها یک قطره روغن بر روی این کفپوش بریزد، شما می توانید با آب و صابون محل را تمیز کنید.
  • مقاومت در برابر آتش: همه ما می دانیم که چوب خیلی راحت می سوزد، اما کفپوش کامپوزیت چوبی، مقاومت بیشتری در برابر آتش دارد و می تواند چندین دقیقه در برابر حرارت بالا مقاومت کند.
  • زیبایی و لوکس بودن: کامپوزیت چوب از نمای فوق العاده جذاب و مدرن برخوردار است، به طوری که می توان ظاهر بالکن را به فضایی گرم و دلنشین تبدیل کرد. همچنین اگر یک نوع طرح چوب خاص را مد نظر دارید، باید بدانید که این محصول در طرح های مختلف در بازار موجود است.
  • نصب: شرایط نصب کامپوزیت را مصالح دیگر مانند سنگ و بتن مقایسه کنید، خواهید دید که نصب این محصول در عرض چند ساعت به طول می انجامد که خود مزیتی عالی به حساب می آید.
  • سازگار با محیط زیست: کامپوزیت از الیاف چوب و رزین ها ساخته شده است و 100 درصد قابل بازیافت است. به همین دلیل به عنوان ماده ای سبز شناخته می گردد.
  • هزینه: نسبت به چوب طبیعی، کامپوزیت از قیمت کمتری برخوردار است. اما این مورد بسته به نوع سازنده، برند، گارانتی و موارد دیگر می تواند متفاوت باشد.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون تراس و بالکن کوچک ؛ 15 ایده خلاقانه با تصاویر جذاب

معایب کفپوش کامپوزیت چوبی

  • گرما: اگر رنگ کامپوزیت را تیره انتخاب کنید، در روزهای گرم و آفتابی، کفپوش گرم می گردد. برای دوری از مشکل می توانید کفپوش را به رنگ روشن انتخاب کنید.
  • چوب مصنوعی: اگر شما کسی هستید که واقعاً به استفاده از چوب طبیعی اهمیت می دهد، ممکن است کامپوزیت برای شما مناسب نباشد. به عبارتی دیگر، کامپوزیت نمی تواند احساس واقعی چوب طبیعی را تداعی کند.

پرسلان و سرامیک؛ کفپوش لوکس برای بالکن

آیا چیزی جالب تر از پرسلان و سرامیک جهت کفپوش مناسب برای بالکن وجود دارد؟ بیشتر سنگ فرش های به اصطلاح سنگی یا چوبی که می بینید، در واقع سنگ یا چوب نیستند! بلکه پرسلان یا سرامیک هستند. این محصولات تنها ظاهر سنگ و چوب را به خود می گیرند، اما مواد تشکیل دهنده متفاوتی دارند. از نظر ظاهری، پرسلان و سرامیک دارای تنوع گسترده ای از محصولات هستند و می توانند برای هر نوع سلیقه ای مناسب باشند.

مطلب پیشنهادی: از خرید کفپوش رولی تا نصب کفپوش رولی ؛ یک کفپوش ارزان و بی دردسر

فواید کفپوش پرسلان و سرامیک

  • هزینه: این دو محصول نسبت به چوب طبیعی و کامپوزیت چوب ارزان تر هستند. با اینکه قیمت پایینی دارند، ولی دوام و ماندگاری بالایی از خود نشان می دهند.
  • ظاهر لوکس: کاشی نه تنها یک ظاهر سنگ طبیعی را منعکس می نماید، بلکه ظاهر زیبای چوب را نیز می تواند تداعی کند. به این معنا که هم دارای طرح چوب است و هم طرح سنگ!
  • تعمیر و نگهداری: محصولات سرامیکی به دلیل تمیز کردن و نگهداری بسیار آسان معروف هستند. فقط کافی است نخست سطح را از گرد و غبار پاک کنید و سپس با استفاده از آب و مواد شوینده، کفپوش را تمیز کنید.
  • مقاومت در برابر آتش: نسبت به کفپوش چوبی از مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش سوزی برخوردار است.

معایب کفپوش پرسلان و سرامیک

  • مقامت مکانیکی: قرار دریافت در محیط های پر رفت و آمد که اغلب افراد مشغول به بازی و سرگرمی های دیگر هستند (در بالکن های عظیم)، امکان شکستن و خرابی سرامیک بسیار بالا است. اما در فضاهایی با استفاده معمول برای نشستن و صرف غذا، انتخابی عالی است. چمن مصنوعی را می توان با مصالح دیگر اعم از سرامیک و چوب نیز به صورت ترکیبی استفاده کرد.

چمن مصنوعی؛ کفپوش کاربردی برای بالکن

واقعیت این است، این روزها چمن مصنوعی ظاهری باورنکردنی به فضای بالکن شما می بخشد و یک کفپوش مناسب برای بالکن است. اکنون با نگاه و احساسی واقع گرایانه باید بگوییم: چمن مصنوعی یک گزینه جایگزین برای چمن واقعی است که می تواند ظاهری طبیعی و سرسبز به فضای بالکن بدهد.

مطلب پیشنهادی: چمن مصنوعی چیست و کاربردهای آن در فضاهای مختلف ساختمان

مزایای چمن مصنوعی

  • تعمیر و نگهداری: دیگر زمان کاشت چمن و راه اندازی آبپاش ها نیست! چمن مصنوعی نیاز به هیچ چیز ندارد، نه کاشت، نه آبیاری و نه تعمیر و نگهداری روزانه، ماهانه و موارد دیگر.
  • آلرژی و حشرات: چمن مصنوعی باعث ایجاد آلرژی نمی گردد. همچنین به دلیل مصنوعی بودن موارد ساخت این کفپوش، وجود حشرات نیز به طور کامل منتفی است.
  • عالی برای بچه ها و حیوانات خانگی: بچه ها و حیوانات خانگی عاشق دویدن در چمن هستند. این مهم در کفپوش سرامیک و سنگی ممکن است به آسیب دیدگی و صدمه منجر گردد.
  • کاربردی: بیشتر کفپوش ها در فضای باز دارای سطحی نرم نیستند. برای اینکه بتوانید بر روی زمین بنشینید و یا دراز بکشید و از یک پیک نیک خانگی لذت ببرید، چم مصنوعی بهترین انتخاب است.

معایب چمن مصنوعی

  • هزینه های پیشرو: اگرچه به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت شناخته می گردد، اما باید هزینه اولیه مواد و نصب را پرداخت کنید.

فرش محوطه؛ کفپوشی راحت برای بالکن

اگر قصد استفاده از فرش در فضای باز را دارید، باید مطمئن شوید که محصول کاملاٌ مخصوص فضای باز است. فرش محوطه یک کفپوش مناسب برای بالکن است. از نظر جنس، فرش محوطه در برابر کپک مقاوم بوده و قابل شستشو است، و کمی نازک تر و کم گره تر از فرش معمولی است. ظاهر زیبای این کفپوش، احساس راحتی و هیجان را تداعی می نماید.

فواید فرش محوطه

  • راحتی: فرش محوطه نرم و آرامش بخش است. این محصول به خصوص در مقایسه با آجر و بتن، احساس راحتی بیشتری را برای اهالی خانه فراهم می نماید.
  • سبک: مدل ها و طرح های بسیاری از فرش محوطه در بازار موجود هستند که هر کدام را می توانید برای حسب علاقه خریدار کنید.
  • قیمت: نسبت به سرامیک و چوب، فرش محوطه، کمترین قیمت را دارد.

معایب فرش محوطه

  • حفظ و نگهداری: فرش محوطه بسیار بادوام است، اما به حفظ و نگهداری مداوم نیاز دارد. این مورد به تمیز کردن، شستشو و حتی نحوه استفاده صحیح نیز مرتبط است.
  • نگهداری: درست است که تمیز کردن فرش آسان است، ولی به علتوجود پارچه در ساخت آن، گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب می نماید.

لاستیک (رابر)؛ کفپوش ارزان قیمت برای بالکن

لاستیک یکی از گزینه های مناسب برای کفپوش بالکن است. اگرچه در درجه اول به عنوان کفپوش سالن های ورزشی استفاده می گردد، اما به دلیل دوام بالا، مقاومت در برابر لغزش و جذب شوک، برای بالکن های عظیم که فعالیت های مختلف در آن انجام می گردد، انتخابی عالی است. این بدان معنا است که می توانید تمام کارهایی را که دوست دارید روی بالکن انجام دهید.

فواید کفپوش لاستیکی

  • قیمت: برخلاف بسیاری از گزینه های دیگر، کفپوش لاستیکی می تواند به صرفه جویی در هزینه های پرداختی یاری کند.
  • راحتی: لاستیک، مقاوم و جاذب شوک است و باعث افزایش میزان راحتی افراد برای انجام فعالیت های مختلف از جمله ورزش گردد.
  • مقاومت در برابر لغزش: هنگام خیس شدن، رابر در برابر لغزش و حرکت مقاوم است. برای آب و هوای بارانی و محیط های مرطوب انتخابی ایده آل است.
  • تعمیر و نگهداری: تنها نیاز به یک جاروبرقی کشیدن سریع دارد.

معایب کفپوش لاستیکی

  • ماندگاری: پوشش لاستیکی کف بالکن نسبت به چوب، سرامیک، آجر و مصالح دیگر، از دوام کمتری برخوردار است.
  • نمای لوکس و مدرن: برخلاف چوب و مصالح دیگر که ظاهری مدرن و شیک دارند، کفپوش رابر فاقد زیبایی و لوکس بودن است.

آجر؛ یک کفپوش کلاسیک برای بالکن

بیایید دوباره به دهه های گذشته برگردیم! نمای کلاسیک و زیبای معماری آجری، چه در دیوار باشد و چه در کف، احساس نوستالژیک یک فضای گرم و دلنشین را تداعی می نماید. از این رو، جهت داشتن یک بالکن دنج و زیبا، آجر بهترین انتخاب ممکن است، زیرا یک کفپوش مناسب برای بالکن است. آجر می تواند گزینه های مختلف و متنوعی در زمینه رنگ و الگوهای زیبا را برای کفپوش بالکن به ارمغان بیاورد.

مزایای آجر

  • دوام: این جای تعجب نخواهد داشت! کفپوش آجری یکی از با دوام ترین مصالح برای بالکن های پر رفت و آمد است.
  • هزینه: از نظر فنی و در کوتاه مدت، آجر یک گزینه گران قیمت به حساب می آید. با این حال، اگر آجر کاری کف به درستی نصب و اجرا گردد، می توان آن را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر گرفت.
  • ظاهر: از نظر زیبایی و گرما، هیچ چیز به پای آجر نمی رسد. در یک کلام، آجر احساس بسیار منحصربه فردی به فضای شما می بخشد.
  • محیط زیست: آجر از مواد طبیعی ساخته می گردد که بازیافت است.
  • گرما: با تابش آفتاب، آجر گرم می گردد. این یک مزیت خوب برای مناطق سردسیر است، اما یک نکته منفی برای خانه های ساخته شده در مناطق گرمسیر است.

معایب آجر

  • احتباس آب: آجر به طور طبیعی متخلخل است. اگرچه نمای بیرونی سخت و محکمی دارد، اما اگر کفسازی بالکن به درستی اجرا نگردد، می تواند آب را حفظ کند. این به معنای رشد کپک، قالب و تخریب کفسازی در بلند مدت است.
  • سختی: همان طور که تعیین است، آجر سطحی نرم ندارد.
  • تعمیر: تعمیر کفپوش آجری می تواند زمان بر و پرهزینه باشد. همچنین به نیروی متخصص نیاز دارد.

کلام آخر

همان طور که می بینید انتخاب های زیادی برای کفپوش مناسب برای بالکن وجود دارند. خرید نوع مناسب، بیشتر به اندازه و مکان بالکن، اولویت شخصی و بودجه شما مربوط هستند. بنابراین، در انتخاب به مشکل نخواهید خورد، زیرا اکنون به درستی می دانید که باید به سراغ چه نوع کفپوشی بروید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 965

به "کفپوش مناسب برای بالکن با توجه به مساحت و بودجه شما" امتیاز دهید

2 کاربر به "کفپوش مناسب برای بالکن با توجه به مساحت و بودجه شما" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفپوش مناسب برای بالکن با توجه به مساحت و بودجه شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید