گردشگرانی که یاقوت سرخ می چینند

به گزارش مجله رویگری، در صورت فراهم شدن امکان صدور مجوز گردشگری کشاورزی برای باغداران انار بهشهر، گردشگران خود می توانند انار بچینند.

گردشگرانی که یاقوت سرخ می چینند

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از امکان صدور مجوز گردشگری کشاورزی برای باغداران انار بهشهر اطلاع داد و گفت: می توان با همکاری جهاد کشاورزی این حرکت را به سمت گردشگری کشاورزی برد و باغدارانی که دارای باغات انار هستند مجوز بگیرند تا در فصل برداشت گردشگران خود بتوانند انار بچینند.

او اضافه نمود: جشنواره انار به منظور معرفی محصول انار که یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی شهرستان بهشهر است برنامه ریزی شده که در یک دوره منظمی در حال برگزاری است.

حسنی با بیان اینکه از مزیت های خوب یک جشنواره است که بتواند در تقویم جشنواره ای قرار گیرد، اضافه نمود: برگزاری جشنواره انار اشرف در ایام و مکان خاص موجب آن شد که در فهرست تقویم گردشگری کشور ثبت گردد.

او گفت: از زمانی که این جشنواره برگزار گردید سطح زیر کشت انار در باغات بهشهر افزایش یافت و مردم از مزایا و ویژگی این محصول که برای حفظ سلامتی موثر است بهره مند شدند و این چیزی است که از زبان دارنندگان غرفه ها شنیده می گردد.

حسنی اضافه نمود: رویداد ها می توانند موجب حضور گردشگران استانی و کشوری، فروش محصولات بدون واسطه گری و بعلاوه درآمدزایی برای دیگر صنوف گردد که به نوعی موجب انتفاع تاسیسات گردشگری و جوامع محلی می گردد.

او با ابراز امیدواری کرد که این برنامه ریزی در سال های آینده با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری برای اجرای تور ها در استان و کشور انجام گیرد، گفت: امیدواریم شاهد این اتفاق خوب در حوزه رویداد گردشگری باشیم.

او تعداد غرفه ها را 70 مورد گفت و اضافه نمود: در این جشنواره 6 استان کشور با محصولات متنوع شرکت کردند و محصولات خود را برای فروش به نمایش گذاشته اند.

جشنواره انار بهشهر که از یکم آبان ماه سال جاری افتتاح شده تا ششم آبان ماه در غار هوتو بهشهر در حال برگزاری است.

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2054

به "گردشگرانی که یاقوت سرخ می چینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگرانی که یاقوت سرخ می چینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید