گروه انتقال فناوری در علوم پزشکی تهران ایجاد شد

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست شورای همکاری دانشگاه و صنعت در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید و با ارائه گزارش عملکرد سال 96 مدیریت توسعه فناوری و ارتباط با صنعت، با درخواست تأسیس 2 شرکت دانش بنیان موافقت اصولی به عمل آمد.

گروه انتقال فناوری در علوم پزشکی تهران ایجاد شد

دکتر محمدرضا منظم مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده و مصوبات شورا از سال 91 تا 96 گفت: در این مدت به جای افزایش کمی به دنبال بهبود کیفیت بوده ایم تا بتوانیم ظرفیت های جدیدی را به دانشگاه اضافه کنیم.

وی با اشاره به مجوزهای شورا برای تأسیس شرکت های دانش بنیان گفت: از سال 91 تا 96، با تأسیس 54 شرکت دانش بنیان موافقت شد که از این تعداد 38 شرکت به ثبت رسیده و 16 شرکت موفق به ثبت نشده اند. تاکنون 280 محصول نیز توسط شرکت های دانش بنیان فراوریشده است.

منظم، گروه ثبت اختراع، ارتباط با صنعت، تجاری سازی، هماهنگی مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، 4 گروه فعال در عرصه مدیریت توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانست و اضافه نمود: بر اساس مأموریتی که وزارت بهداشت به دانشگاه داده، در حال ایجاد گروه جدید انتقال فناوری هستیم.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مهم ترین راهبردی که موردتوجه قرار داده ایم اعتمادسازی، تسهیل و تسریع فرایندهای اجرایی است.

وی با مقایسه روند تصویب طرح های پژوهشی گفت: در سال 92 تعداد 73 طرح و در سال 96 تعداد 162 طرح مصوب شده است. البته انتظار داشتیم این تعداد سالیانه 25 درصد رشد داشته باشد که باید دلایل آن آسیب شناسی گردد. البته ارزش اعتباری این طرح ها در طول این سال ها افزایش داشته است و طرح های موفقی در بین ها وجود دارد.

منظم با اشاره به مراکزی که بیشترین سهم را در جذب اعتبار از صنعت دارند گفت: در بین دانشکده ها، دانشکده بهداشت، فناوری های نوین و پزشکی و در بین پژوهشکده ها، علوم دارویی، گوارش و کبد و علوم اعصاب و در بین مراکز تحقیقاتی، مرکز تحقیقات تروما، علوم تکنولوژی و هماتولوژی و پیوند مغزاستخوان بیشترین سهم را در جذب منابع داشتند.

وی بر گسترش همکاری های حوزه آموزش، فناوری و بین الملل تأکید کرد و گفت: به این منظور پیشنهاد ایجاد فرصت مطالعاتی اساتید در حوزه صنعت را مطرح کردیم که امیدواریم در هیات رئیسه دانشگاه به تصویب برسد.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر گسترش توانمندسازی و فرهنگ سازی در دانشگاه گفت: معین روز فناوری سلامت در 20 و 21 آبان، برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد، اعطای امتیاز ارتقا و... ازجمله اقداماتی است که در زمینه فرهنگ سازی توسعه فعالیت های فناورانه اجرا شده است.

وی با اشاره به برنامه های همایش و فن بازار ملی سلامت گفت: سال جاری علاوه بر بخش های قبلی، دو محور جدید را به همایش اضافه کردیم. فراخوان ایده ها، اعلام شد که تاکنون 60 ایده به دبیرخانه همایش ارسال شده است. همچنین به منظور تقویت بعد بین المللی همایش، از ظرفیت دانشجویان بین المللی دانشگاه به عنوان سفیران فناوری استفاده نموده ایم.

منظم خواهان ارزش گذاری بیشتر به فعالیت های ارتباط با صنعت واحدها شد و گفت: ضروری است شاخص نسبت جذب منابع خارج از دانشگاه به بودجه دریافتی از دانشگاه یا حداقل بودجه پژوهشی، معین و ارزش گذاری گردد.

در ادامه جلسه هریک از اعضای شورا به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و سپس پیشنهاد تأسیس شرکت دانش بنیان فراوری میکرو ذرات توخالی نمک طعام و شرکت ارزیابی بالینی و برون تنی فرآورده های پوستی مطرح شد که مورد موافقت اعضای شورا نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 24

به "گروه انتقال فناوری در علوم پزشکی تهران ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه انتقال فناوری در علوم پزشکی تهران ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید