گلکسی S20 FE یا ال جی Velvet؛ با 15 میلیون تومان کدام موبایل را بخریم؟

به گزارش مجله رویگری، گلکسی S20 FE و ال جی Velvet مدل های نسبتا جدید غول های کره جنوبی هستند. این دو مدل به ترتیب 21 مهر و 26 اردیبهشت سال جاری به صورت رسمی روانه بازار جهانی شدند و بعد از مدتی سر از موبایل فروشی های ایران درآوردند. گوشی هایی که با مقایسه آن ها مدام دچار تغییر نظر در انتخاب نهایی می شویم. سامسونگ با طراحی گلکسی S20 FE فرصت خوبی را برای هوادارانش ایجاد کرد تا با خرج کمتر، دستشان به سری S20 برسد. رقیب 50 ساله آن ها یعنی ال جی نیز بعد از یک رفت و برگشت کوتاه در بازار های موبایل ایران، با معرفی مدل Velvet به خصوص در طراحی ظاهر این گوشی، نشان داد که هنوز توانایی دلربایی از مشتریان خاص خودش را دارد.

گلکسی S20 FE یا ال جی Velvet؛ با 15 میلیون تومان کدام موبایل را بخریم؟

تنوع رنگ گلکسی S20 FE و سورپرایز ال جی برای طراحی Velvet

کمپانی سامسونگ برای طراحی ظاهر گلکسی S20 FE بیشتر از هر چیز دیگری به ساده بودن توجه داشته است. در نگاه اول به قاب پشت این موبایل، به جز دوربین ها و برند سامسونگ چیز دیگری دیده نمی گردد. رنگ بندی های متنوع و شاد مثل صورتی، قرمز، نارنجی، سبز و آبی مات هم می تواند جوابگوی سلیقه های مختلف باشد. شاید بگویید اینکه باید در قسمت خشاب سیمکارتِ گلکسی S20 FE، بین کارت حافظه و سیمکارت دوم فقط باید یکی را انتخاب کنیم، عیب این مدل محسوب می گردد. اما حافظه داخلی 128 گیگابایتی این گوشی، قطعا شما را از کارت حافظه جدید بی احتیاج می نماید و نباید این موضوع را سخت بگیریم.

آن طرف قضیه ال جی علاوه بر اینکه در انتخاب نام مدل Velvet ما را از شر اسم گذاری ترکیب حروف و عدد خلاص نموده، در طراحی ظاهری این گوشی هم برای مشتریانش یک سورپرایز دارد. قابلیت Dual Screen یا همان قاب مخصوصی که با اضافه شدن به گوشی، باعث می گردد تا ال جی Velvet به صورت همزمان از دو صفحه نمایش بهره ببرد. باور کنید این قابلیت اصلا برای زرق و برق الکی نیست. همین که ال جی اجازه می دهد یک کاربر به صورت همزمان بازی فوتبال تیم مورد علاقه اش را تماشا کند و در همان حین توانایی چت کردن با دوستانش را داشته باشد، یعنی کره ای ها در طراحی ظاهری این مدل حرف برای گفتن دارند. با هر صفحه نمایش هم می توان یک اپلیکیشن متفاوت را باز کرد و این موضوع باعث کاهش سرعت در اجرای برنامه ها نمی گردد. البته شاید بگویید همین که خریدن این قاب خرج دیگری روی دست مشتری می گذارد، این قابلیت ال جی Velvet را کم رنگ می نماید. چرا که خریدن قاب Dual Screen، خودش به اندازه یک گوشی معمولی قیمت دارد و به صورت جداگانه فروخته می گردد.

ال جی Velvet به قلم Stylus مجهز است. از نظر ما هرچقدر که قاب تصویر دو گانه این گوشی کاربردی است، داشتن قلم Stylus چندان نمی تواند ویژگی خاصی برای این گوشی باشد. اگر تا به حال موبایلی داشتید که دارای قلم نوشتاری بوده، احتمالا با ما در این زمینه موافق هستید.

مقایسه اندازه طول این دو گوشی مشخص می نماید که ال جی Velvet با اندازه 167 میلی متر تا حدودی بزرگتر از گلکسی S20 FE با اندازه 159 میلی متری است. تاکید می کنیم که Velvet فقط تا حدودی بزرگتر است. عرض هر دو گوشی هم به یک اندازه یعنی 74 میلی متر است. تفاوت ضخامت دو گوشی هم کمتر از 10 میلی متر است و به همین دلیل معامله را به هم نمی زنیم و با در نظر دریافت ضخامت یکسان، فقط به خاطر تفاوت هشت میلی متری طول، ال جی Velvet را بزرگتر از گلکسی S20FE معرفی می کنیم. اگر هر دو گوشی را برای مقایسه وزن آن ها در دو دستمان بگیریم و از عدد دقیق وزنشان خبر نداشته باشیم، قطعا متوجه بیشتر بودن 11 گرمی وزن گلکسی S20 FE نخواهیم شد. گلکسی S20FE حدود 190 گرم و ال جی Velvet، حدود 179 گرم وزن دارند و به همین دلیل بهتر است باسکولمان را زمین بگذاریم و بابت این موضوع برای ال جی Velvet رجحان قائل نباشیم.

مقایسه مشخصات ظاهری

ابعاد

وزن

گلکسی S20 FE

159 در 74 در 8.4 میلیمتر

190 گرم

ال جی Velvet

167 در 74 در 7.9 میلیمتر

179 گرم

باتری قوی تر گلکسی S20 FE و شارژر های بهتر ال جی Velvet

گلکسی S20 FE مجهز به باتری 4500 میلی آمپر است. در آن سو باتری 4300 میلی آمپر ال جی Velvet تاحدودی ضعیف تر است. برای درک این موضوع اگر پابجی باز باشید و این گیم را روی گوشی گلکسی S20 FE انجام بدهید، بعد از اتمام یک دست که حدود نیم ساعت به طول می کشد، تقریبا 10 درصد از شارژ باتری گوشی شما کم می گردد. این عدد برای ال جی Velvet به 14 تا 15 درصد می رسد. البته که شارژر 30 واتی ال جی Velvet، در دسته فست شارژر ها قرار می گیرد و شارژر بی سیم 10 واتی آن هم قطعا ویژگی کاربردی دیگری محسوب می گردد. اما در جعبه گلکسی S20 FE تنها یک شارژر معمولی 15 واتی دیده می گردد.

مقایسه باتری

ظرفیت باتری

شارژر

گلکسی S20 FE

4500 میلی آمپرساعت

15 وات

ال جی Velvet

4300 میلی آمپرساعت

30 وات + شارژر 10 وات بی سیم

سربلندی هر دو مدل در بخش کیفیت تصویر

رزولوشن 1080 و به اصطلاح Full HD ال جی Velvet و گلکسی S20 FE از کیفیت تصویر بالا و یکسان هر دو مدل حکایت دارد. از نظر اندازه تصویر نمایش هم، فاصله سه دهم اینچی این دوگوشی چندان چشمگیر نیست. اندازه صفحه نمایش ال جی Velvet معادل 6/8 اینچ و گلکسی S20 FE معادل 6/5 اینچ است.

مقایسه صفحه نمایش

سایز صفحه و دقت تصویر

گلکسی S20 FE

6/5 اینچ با نسبت تصویر به بدنه 84/8 درصد

ال جی Velvet

6/8 اینچ با نسبت تصویر به بدنه 88/6 درصد

ال جی Velvet، یک سر و گردن بالاتر در دوربین اصلی

هر دو مدل دارای فلش و سه دوربین در قسمت قاب پشتی خود هستند. هر چقدر ال جی Velvet دوربین اصلی بهتری نسبت به گلکسی S20 FE دارد، قافیه را در بخش دوربین سلفی به رقیب خود می بازد. دوربین اصلی و 48 مگاپیکسی ال جی Velvet جای هیچ حرف و حدیثی را در مقایسه با دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی S20 FE باقی نمی گذارد. اما اوضاع در بحث دوربین سلفی 180 درجه متفاوت است. دوربین جلو گلکسی S20 FE با 32 مگاپیکسل اوضاع به مراتب بهتری نسبت به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی ال جی Velvet دارد. البته آن دسته از کاربرانی که از گلکسی S20 FE استفاده می نمایند، قطعا درباره کیفیت پایین دوربین سلفی گوشی خود هنگام عکسبرداری در شب، با ما هم نظر هستند. در طرف مقابل هم اگر نگاهی به معرفی ال جی Velvet در سایت ال جی کنیم، متوجه مانور زیادی روی موضوع حذف لرزش ها در حین فیلم برداری می شویم.

مقایسه دوربین

دوربین اصلی

دوربین سلفی

گلکسی S20 FE

12 مگاپیکسل

32 مگاپیکسل

ال جی Velvet

48 مگاپیکسل

16 مگاپیکسل

مقایسه قیمت های ال جی Velvet و گلکسی S20 FE

درباره گلکسی S20 FE گفتیم که به خاطر قابلیت های ضعیف تر در مقایسه با دیگر مدل های سری S20، قیمت کمتری دارد. قیمت گلکسی S20 FE از زمان ورود به ایران در گران ترین حالت، حتی به 17 میلیون و 800 هزار تومان هم رسید. اما همزمان با موج ریزش قیمت ها در روز های اخیر تا 12 میلیون و 790 هزار تومان ارزان شد. همزمان با کاهش نسبی قیمت موبایل طی روز های قبل، هم اکنون در پاساژ علاءالدین تهران می گردد با 13 میلیون و 800 هزار تومان گلکسی S20 FE را خرید. گران ترین قیمت برای این مدل هم در روز های اخیر در تهران بوده و فروشنده، قیمت 15 میلیون و 600 هزار تومان را برای این مدل مشخص نموده است. در شهر اصفهان معامله این گوشی همین چند روز پیش با قیمت 14 میلیون و 500 هزار تومان اجرا شده است. قیمت گلکسی S20 FE در کرمان 14 میلیون و 890 هزارتومان و در مشهد نیز 15 میلیون و 100 هزار تومان ثبت شده است.

این بازه قیمتی برای ال جی Velvet محدوتر است. این گوشی که برای اولین بار با قیمت تقریبی 15 میلیون و 100 هزار تومان پشت ویترین موبایل فروشی ها دیده شد، حالا در رنج قیمت 14 میلیون و 600 هزار تومان تا 14 میلیون و 750 هزار تومان معامله می گردد. قیمت ال جی Velvet همین حالا در پاساژ چارسو تهران 14 میلیون و 710 هزار تومان است. فروشنده ال جی Velvet در شهر قم هم 14 میلیون و 600 هزار تومان را برای فروش این گوشی در نظر دارد.

رنج قیمت

کمترین قیمت در هفته گذشته

بیشترین قیمت در هفته گذشته

گلکسی S20 FE

12 میلیون و 790 هزار تومان

15 میلیون و 900 هزار تومان

ال جی Velvet

14 میلیون و 600 هزار تومان

14 میلیون و 769 هزار تومان

منبع: فرارو
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1387

به "گلکسی S20 FE یا ال جی Velvet؛ با 15 میلیون تومان کدام موبایل را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S20 FE یا ال جی Velvet؛ با 15 میلیون تومان کدام موبایل را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید