15 درصد بچه ها استان تهران به مهدکودک می روند

به گزارش مجله رویگری، مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: با وجود کوشش های انجام شده کمتر از 15 درصد بچه ها استان تهران به مهد کودک می روند.

15 درصد بچه ها استان تهران به مهدکودک می روند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، داریوش بیات نژاد در آیین نواختن زنگ اول مهرماه در یکی از مهد های کودک تهران که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار گردید با اشاره به اینکه وظیفه مهد های کودک آموزش نسل آینده است، جمعیت بچه ها زیر 7 سال استان تهران را حدود 1 میلیون 470 هزار نفر اعلان کرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته به دنبال توسعه کمی مهد های کودک استان تهران در کنار توسعه کیفی آن ها بودیم.

بیات نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر 846 مهد کودک، 27 روستامهد و 9 مهد حاشیه ای در استان تهران مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای 58 هزار کودک زمینه حضور در مهد های کودک را فراهم نموده ایم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار داشت: بیش از 250 میلیون تومان از محل اعتبارات ابلاغی برای مهد های حاشیه ای و تهیه غذای گرم برای بچه ها این مناطق اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 888 میلیون تومان به منظور تامین یاری هزینه شهریه خانواده های کم برخوردار صرف شده است تاکید نمود: با وجود کوشش های اجرا شده کمتر از 15 درصد بچه ها استان تهران از فرصت حضور در مهد های کودک بهره مندند.

وی ادامه داد: این درحالی است که حضور بچه ها در مهد های کودک منجر به کاهش بزهکاری ها و مسائل آینده خواهد بود. به همین دلیل هم هدف بهزیستی گسترش و توسعه این مساله است و انتظار داریم در کوتاه ترین زمان درصد حضور بچه ها را افزایش دهیم.

وی گفت: 7 هزار و 500 شغل به واسطه 846 مهد در استان تهران ایجاد شده است.

بیات نژاد اظهار داشت: در بعضی مناطق استان بیش از 1 میلیون 500 هزار نفر جمعیت وجود دارد، اما در بعضی نقاط یا تعداد مهد ها کم هستند یا مطابق انتظار نیستند. به همین دلیل باید در جهت ارتقای کمیت و کیفیت مهد های کودک باید گام برداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 352

به "15 درصد بچه ها استان تهران به مهدکودک می روند" امتیاز دهید

1 کاربر به "15 درصد بچه ها استان تهران به مهدکودک می روند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 درصد بچه ها استان تهران به مهدکودک می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید