700 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قم واگذار شد

به گزارش مجله رویگری، خبرنگاران: مدیرکل سازمان بهزیستی قم گفت: بیش از 3000 واحد مسکونی از سوی بهزیستی قم در دست ساخت است که حدود 70 درصد پیشرفت داشته اند و تا به امروز نیز 700 واحد مسکونی نیز به مددجویان واجد شرایط تحویل داده شده است.

700 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قم واگذار شد

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

رضا سلیقه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به فعالیت های بهزیستی قم، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با چهار معاونت توان بخشی، امور اجتماعی، معاونت پیشگیری و معاونت مشارکت و اشتغال در قم برای برطرف مسائل افراد تحت حمایت خود فعالیت می نماید.

مدیرکل سازمان بهزیستی قم با اشاره به بیشترین جامعه آماری تحت پوشش معاونت های سازمان بهزیستی قم، اضافه کرد: معاونت توان بخشی با 22 هزار نفر عضو بیشترین جامعه آماری را به خود اختصاص داده و که در زمینه توان بخشی یاور مددجویان خود است و از آن ها حمایت می نماید.

وی بابیان آمار ناشنوایان و نابینایان استان، توضیح داد: در حال حاضر 2040 ناشنوا و 933 نا بینا و کم بینا،390 ضایعه نخاعی، 941 سالمند خانم و 896 سالمند آقا تحت حمایت سازمان بهزیستی قم هستند.

سلیقه با اشاره به تعداد مهدکودک ها و حمایت بهزیستی از بچه ها، مطرح کرد: 81 مهدکودک از سازمان بهزیستی مجوز گرفته اند مهم ترین مشکل مهدکودک ها چند مدیریتی بودن آن ها است که در زمینه محدود شدن نظارت سایر دستگاه و نظارت مستقیم بهزیستی بر مهدکودک ها با استانداری و نهادهای مربوط تعاملات لازم اجرا شده است.

84 مهدکودک قم، 6000 کودک را پوشش می دهد

مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به جامعه آماری بچه های که در مهدکودک های تحت نظارت بهزیستی هستند، اعلام کرد: در حال حاضر 84 مهدکودک با 500 مربی 6000 کودک را تحت پوشش خود قرار داده اند و به آن ها ارائه خدمات می نمایند.

وی اشاره به بعضی از تبلیغات فریبنده درباره بعضی از مهدکودک های سطح شهر برای جذب بیشتر بچه ها، گفت: با توجه به جلساتی که با فرماندار و استاندار گرفته شد، تمام تبلیغات مهدکودک ها باید با نظارت بهزیستی انجام گردد تا با فریب کمتری در این زمینه روبرو شویم.

سلیقه، کرد: مربیان مهدکودک ها برای شروع به کار خود باید در دوره های 160 ساعته جهاد دانشگاهی شرکت نمایند و با آگاهی کامل نسبت به چگونگی تعامل با بچه ها در سرکار حاضر شوند تا بچه ها دچار آسیب های روحی روانی نشوند.

8کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز بهزیستی در قم فعالیت می نماید

سلیقه با اشاره به اهمیت مشاوره ژنتیک، اضافه کرد: در مشاوره های ژنتیک اجرا شده به بیش 4000 نفر مشاوره داده ایم و امیدواریم با استفاده از مشاوره ژنتیک شاهد تولد نوزادان مشکل دار نباشیم.

وی با اشاره به آمار اعتیاد در استان و ایجاد کمپ های ترک اعتیاد، توضیح داد: در قم 50 هزار معتاد وجود دارد و در حال حاضر 8 کمپ مجوز کار دارد که 4108 نفر از معتاد ها بستری شدند، البته 23مرکز سرپایی نیز مجوز دارد که در آن ها نیز 7000 نفر مراجعه نموده اند.

سلیقه با اشاره به حضور بچه ها کار، زنان خیابانی و دختران فراری به عنوان ناهنجاری اجتماعی، مطرح کرد: بیش از 60 درصد آمار این افراد مربوط به مهاجرینی که ساکن قم نیستند مربوط می گردد که در سال گذشته نیز 350 کودک خیابانی ساماندهی شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی قم با تاکید به اهمیت غربالگری نابینایی و ناشنوایی برای بچه ها استان، اعلام کرد: از 23400 نوزادی که غربالگری شده در زمینه شنوایی 40 نوزاد دارای مشکل شناسایی شد، بنابراین اگر در همان یک ماهه نخست آسیب ها و مسائل جسمی شناسایی گردد، 90 درصد مشکل قابل با هزینه کمتری درمان است.

700 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل داده شد

وی با اشاره به غربالگری ویژه بینایی سنجی بچه ها، تأکید کرد: از 4800 کودک آنالیز شده 350 نفر با مشکل بینایی شناسایی شد مرحله درمان آن ها نیز از همان ابتدا شروع شد.

سلیقه با اشاره به کوشش برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، گفت: بیش از 3000 واحد مسکونی از سوی بهزیستی قم در دست ساخت است که حدود 70 درصد پیشرفت داشته اند و تا به امروز نیز 700 واحد مسکونی نیز به مددجویان واجد شرایط تحویل داده شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی قم با اشاره به کوشش برای بازگشت افراد مددجو به چرخه اجتماع، اعلام نمود: مهم ترین اولویت سازمان بازگشت استقلال به خانواده ها است به همین سبب نیز سالانه 10 درصد افراد مددجو با اشتغال پایدار از چرخه حمایت خارج می شوند و افراد جدیدی جایگزین می گردد تا از وابستگی افرادی که دارای شرایط مطلوب شده اند کاسته گردد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 790

به "700 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قم واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "700 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قم واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید