9 غذای خوشمزه ترکی که در سفر به آنکارا باید امتحان کنید!

به گزارش مجله رویگری، غذاهای معروف آنکارا

خیلی از ما ترکیه را بیشتر با شهر استانبول می شناسیم و حتی گاهی به اشتباه فکر می کنیم که استانبول مرکز این کشور است؛ اما باید بدانید که مرکز کشور ترکیه شهر آنکاراست. جاذبه های گردشگری فراوان، اهمیت سیاسی و مالی آنکارا و وجود سفارتخانه های مختلف در این شهر باعث شده مسافران زیادی با اهداف مختلف به آنکارا سفر نمایند. شما با هر نیت و قصدی و چه با تور آنکارا یا به صورت شخصی به آنکارا سفر نموده باشید حتما دوست دارید در طول سفر غذاهای معروف آنکارا را امتحان کنید. غذاهای ترکی بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و حیف است که تا آنکارا بروید و معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهایش را امتحان نکنید. به همین علت امروز می خواهیم غذاهای معروف آنکارا را به شما معرفی کنیم. بعلاوه برای راحتی بیشتر شما، برترین رستوران های آنکارا که این غذاها را ارائه می نمایند را همراه با آدرس کامل و دقیق هم معرفی خواهیم کرد. در این مطلب خوشمزه همراه خبرنگاران باشید.

9 غذای خوشمزه ترکی که در سفر به آنکارا باید امتحان کنید!

1- ماهی کبابی | Grilled Fish

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید یک پیشنهاد عالی و خوشمزه برای شما داریم. ماهی کبابی یکی از غذاهای معروف آنکارا است که می توانید آن را در برترین و مشهورترین رستوران دریایی شهر، یعنی یلکن بالیک (Yelken Balik) نوش جان کنید. این رستوران در سرتاسر شهر معروف است و برترین غذاهای دریای اژه و مدیترانه ای را ارائه می نماید. این رستوران در بین مردم محلی و همین طور جهانگرد ها محبوبیت دارد و از هرکس در آنکارا آدرس این رستوران را بپرسید راهنماییتان می نماید. علاوه بر غذاهای اصلی، پیش غذاها و مزه های گرم و سرد ترکی نیز ارائه می گردد که در ترکیب با ماهی و غذاهای دریایی طعمی فوق العاده خواهند داشت. با رزرو هتل آنکارا در برترین های این شهر، از غذاهای عالی رستوران هتل ها نیز، بهره مند شوید.

  • آدرس رستوران: Yelken Balık, Kazım Özalp Mahallesi, Reşit Galip Cd. No:58, Çankaya/Ankara, Turkey
  • تلفن تماس: 00903124482990

2- اسکندرکباب | Iskender

اسکندرکباب را خیلی ها می شناسند و شاید تا به حال امتحانش نموده باشند. این کباب لذیذ یکی از غذاهای معروف آنکارا و به طور کل ترکیه است. رستوران کبابی اولوداگ (Uludağ Kebabçısı) به خاطر اسکندرکباب های لذیذش در تمام شهر آنکارا معروف است و توصیه می کنیم حتما آن را در سفرتان امتحان کنید. برش هایی از دنر کباب همراه با سس گوجه، کره آب شده و … که روی نان پیده ترکی قرار گرفته اند غذایی فوق العاده خوشمزه و لذیذ را تشکیل می دهند.

  • آدرس رستوران: Uludağ Kebabçısı, Gaziosmanpaşa Mahallesi, Kırlangıç Sok. 12/B, Çankaya/Ankara, Turkey

3- دسر شیر | Milk Dessert

آشپزی ترکیه علاوه بر غذاهای اصلی، به خاطر دسرهای خوشمزه و لذیذش هم معروفیت دارد. در شهرهای مختلف ترکیه طیف متنوعی از دسرها را می توانید پیدا کنید که انصافا تمامشان خوشمزه هستند. در سفر به آنکارا هم می توانید یکی از این دسرهای خوشمزه به نام دسر شیر را امتحان کنید. رستوران زینل (Zeynel) به خاطر دسرهای شیر فوق العاده لذیذ و خوش طعمش معروفیت زیادی پیدا نموده است. اگر به این رستوران رفتید پیشنهاد می کنیم کازاندیبی (Kazandibi) را سفارش بدهید که یک نوع پودینگ غلیظ شیری است که رویش کاراملی شده است. بعلاوه محلبی (muhallebi) یا تاووک گوگسو (tavuk göğsü) هم انتخاب های مناسبی هستند.

  • آدرس رستوران: Zeynel, Remzi Oğuz Arık Mahallesi, Çankaya/Ankara, Turkey

4- دنر کباب | Doner Kebab

اما نمی گردد تا ترکیه رفت و دنر کباب را امتحان نکرد! دنر کباب جزء غذاهای معروف آنکاراست و در سفر به این شهر اگر از هر فرد آنکارایی بپرسید که برترین و خوشمزه ترین دنر کباب را در کدام رستوران می توانید بخورید بدون شک رستوران سوهانین یری (Sühanın Yeri) را به شما معرفی می نماید. این رستوران یکی از باکیفیت ترین دنر کباب های آنکارا را به مشتریان ارائه می نماید و برای کباب کردن از آتش هیزم استفاده می نماید که باعث طعم و بوی دلپذیری در کباب می گردد. اگر در پی یک ناهار خوشمزه و شکم پرکن هستید به این رستوران بروید و یک ساندویچ و پر و پیمان دنر کباب را همراه با آیران (دوغ ترکی) نوش جان کنید. علاوه بر جهانگرد ها، مردم محلی آنکارا هم برای غذا خوردن به این رستوران می آیند، بنابراین انتظار کمی شلوغی را داشته باشید.

  • آدرس رستوران: Sühanın Yeri, Küçükesat Mahallesi, Esat Cd. 33/A, Çankaya/Ankara, Turkey
  • تلفن تماس: 00903124474233

5- باقلوا | Baklava

باقلوای ترکی هم یکی دیگر از مشهورترین دسرهای ترکی است و یکی از بایدها در سفر به آنکاراست. رستوران مشهور حاجی بابا برترین و محبوب ترین مکان برای امتحان کردن باقلواست و همواره هم شلوغ و پرازدحام است. حاجی بابا یک رستوران خانوادگی است و در سال 1949 افتتاح شده است. در حال حاضر نسل سوم خانواده این رستوران را مدیریت می نمایند و یکی از خوشمزه ترین باقلواهای ترکیه را به مشتریان ارائه می نمایند.

  • آدرس رستوران: Baklavacı Hacıbaba, Necatibey Cad. No: 20/D, Sıhhiye, Çankaya/Ankara, Turkey
  • تلفن تماس: 00903122294709

6- انواع مزه | Meze

از جمله غذاهای معروف آنکارا و ترکیه مزه است که در حقیقت ترکیبی از غذاها و مزه های مختلف است. مزه معمولا به عنوان پیش غذا یا در کنار غذاهای اصلی سرو می گردد و از ترکیبات مختلفی تشکیل شده اند که همگی آن ها خوشمزه هستند. رستوران کلبور (Kalbur) در آنکارا یکی از برترین مکان ها برای امتحان کردن سینی مزه ترکی است. البته این رستوران معروفیت زیادی دارد و به علت این که همواره شلوغ است بهتر است از قبل رزرو کنید. از جمله برترین مزه هایی که در رستوران کلبور می توانید سفارش بدهید سوبیلی چوربا (سوپ ماهی مرکب) یا پالاموت پیلاکی (ماهی با سوپ لوبیا) و … را می توان نام برد.

  • آدرس رستوران: Kalbur, Oran Mahallesi, Oran Çarşısı C Blok No:23, Çankaya/Ankara, Turkey
  • تلفن تماس: 00903124905001

7- رستوران های اصناف | Esnaf Lokantasi

در ترکیه رستوران هایی به نام اصناف وجود دارد که انواع غذاهای خیابانی و خانگی ترکی را به صورت سلف سرویس ارائه می نماید. در شهرهای بزرگ ترکیه مثل استانبول، آنتالیا و آنکارا می توانید رستوران های اصناف زیادی را مشاهده کنید که خوشمزه ترین غذاهای ترکی را با قیمتی مناسب به مشتریان ارائه می نمایند. در شهر آنکارا هم رستوران شیشک لوکانتاسی (Çiçek Lokantası) به خاطر غذاهای خانگی و سالمش معروفیت زیادی کسب نموده است. اگر می خواهید غذاهای معروف آنکارا را امتحان کنید در این رستوران می توانید انواع غذاها مثل سوپ سنتی ترکی تا غذاهایی که با روغن زیتون آماده شده اند، غذاهای گوشتی، گیاهی و انواع دسر را امتحان کنید. اگر وقت کمی در آنکارا دارید و می خواهید در همین فرصت کم تعداد زیادی از غذاهای معروف آنکارا را امتحان کنید پیشنهاد می کنیم به این رستوران بیایید و یک جا چندین نوع غذا را امتحان کنید.

  • آدرس رستوران: Çiçek Lokantası, Söğütözü Mahallesi, Çankaya/Ankara, Turkey
  • تلفن تماس: 00903122480888

8- شکلات و لوکوم ترکی

لوکوم یا راحت الحلقوم یکی از مشهورترین شیرینی های ترکی است که در بسیاری از شهرهای کشور خودمان هم تهیه می گردد. با این حال، لوکوم ترکی در شهرهایی مثل استانبول و آنکارا مطمئنا طعم و مزه متفاوتی دارد و یکی از برترین سوغاتی ها در سفر به ترکیه به شمار میرود. اگر در خاتمه سفر و امتحان کردن غذاهای معروف آنکارا در پی خرید سوغاتی هستید به فروشگاه علی اوزون بروید. این فروشگاه از سال 1935 در آنکارا به فروش شیرینی های ترکی مشغول است و برترین کیفیت را به مشتریانش ارائه می نماید. انواع لوکوم یا راحت الحلقوم با طعم ها و رنگ های مختلف وجود دارد که می توانید از بین آن ها به دلخواه انتخاب کنید. بعلاوه انواع حلوا، پشمک ترکی یا پیشمانیه (pişmaniye)، حریره بادام و آبنبات های ترکی به نام آکیده شکری (akide şekeri) در طعم های مختلف مثل فندقی، نعنایی، توت فرنگی، لیمو یا دارچین نیز در این فروشگاه ارائه می شوند.

  • آدرس رستوران: Ali Uzun Şekercilik, Cumhuriyet Mahallesi, Selanik Cd. 15/A, Çankaya/Ankara, Turkey

9- کباب | Kebab

آنکارا مرکز ترکیه است و به همین علت جای تعجب نیست که رستوران های مشهور زیادی در این شهر وجود داشته باشد. مثل بسیاری از شهرهای ترکیه، انواع کباب جزء غذاهای معروف آنکارا هستند و حیف است تا این شهر بروید و کباب های لذیذش را امتحان نکنید. رستوران حاجی عارف بی (Haci Arif Bey) یکی از برترین رستوران های آنکاراست که کباب های لذیذ و آبدار خوشمزه ای سرو می نماید. در این رستوران با طیف متنوعی از کباب ها روبرو خواهید شد که واقعا انتخاب از بین این همه غذای خوشمزه واقعا سخت است. انواع کباب های مشهور ترکیه مثل آدانا کباب تا علی نازیک و بیتی و … را می توانید در رستوران حاجی عارف بی سفارش بدهید.

  • آدرس رستوران: Hacı Arif Bey, Guniz Sokak No: 48/1, Kavaklıdere, Çankaya/Ankara, Turkey
  • تلفن تماس: 00903124675767

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1873

به "9 غذای خوشمزه ترکی که در سفر به آنکارا باید امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 غذای خوشمزه ترکی که در سفر به آنکارا باید امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید