شروع ثبت نام طرح ملی مسکن از امروز ، جزئیات و نحوه نام نویسی

به گزارش مجله رویگری، ثبت نام طرح ملی مسکن از امروز 18 آبان در چهار استان قم، سیستان و بلوچستان و خراسان های شمالی و جنوبی شروع شد و به مرور در سایر استان ها هم نام نویسی انجام می گردد.

شروع ثبت نام طرح ملی مسکن از امروز ، جزئیات و نحوه نام نویسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، یک سال پس از وعده محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر کوشش دولت دوازدهم برای احداث 400 هزار واحد مسکونی در کشور، امروز قرار است این طرح که با نام برنامه اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن شناخته می گردد، از شهروندان در سراسر کشور اقدام به نام نویسی در سایت tem.mrud.ir کند.

اگرچه تاکنون جزئیاتی از این طرح اعلام نشده، اما امروز محمود محمودزاده قرار است درباره جزئیات این طرح، ترتیب زمانی استان هایی که ثبت نام در آنها انجام می گردد، قیمت تمام شده هر واحد، نحوه واگذاری اراضی دولتی به پیمانکاران و ... شرح دهد.

یکی دیگر از نکات عجیب در اجرای طرح ملی مسکن این است که تاکنون سه معاون مسکن و ساختمان تغییر نموده و هر بار هم بخشی از جزئیات این برنامه با تغییر دبیر شورای عالی مسکن تغییر نموده است.

همچنین اظهارنظرهای وزیر راه و شهرسازی و معاونان مَسکنی وی نیز در مورد نحوه واگذاری اراضی به سازندگان، متناقض بوده است.

به عنوان نمونه علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از واگذاری اراضی دولتی به سازندگان در ساخت و ساز مشارکتی اطلاع داده بود؛ به گفته نبیان، در این طرح، آورده سرمایه گذار، هزینه ساخت و ساز و آورده دولت، اراضی دولتی است که در خاتمه عملیات ساخت و ساز، واحدها بر اساس نحوه هزینه کرد، میان دولت و سرمایه گذار تقسیم شده و هر کدام اقدام به فروش واحدهای خود خواهند کرد.

از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی اعلام نموده بود قرار نیست سازنده ها مالک زمین شوند و مالکیت اراضی در اختیار دولت باقی می ماند؛ سازنده نیز تنها سود کمی به عنوان دستمزد ساخت و ساز برای خود برمی دارد.

حسن روحانی رئیس جمهور نیز اخیرا در مراسمی اعلام نموده بود در طرح ملی مسکن قرار نیست مانند مسکن مهر از منابع بانک مرکزی تسهیلات داده گردد که پایه پولی افزایش یابد.

با این حال تنها موضوعی که از جزئیات این طرح اعلام شده، اعطای تسهیلات 75 تا 100 میلیون تومانی با سود 18 درصد است که در این طرح نیازی به خرید اوراق تسهیلات مسکن برای متقاضیان نیست.

همچنین به گفته مسئولان بانک مسکن، قرار است افرادی که حساب پس انداز صندوق مسکن یکم دارند، به این طرح متصل شده و واحدهای خود را با استفاده از تسهیلات این صندوق دریافت نمایند.

در استان تهران نیز سه شهر جدید اندیشه، پردیس و پرند در زمره این طرح قرار گرفته و سایر شهرستان های این استان نیز به جز شهر تهران مشمول برنامه اقدام ملی مسکن خواهند بود.

همچنین محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت وگو با مهر، از ادغام همه شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه در سامانه نام نویسی که امروز شروع به کار می نماید، اطلاع داد.

در این سامانه قرار است 100 هزار واحدی که در بافت فرسوده توسط شرکت بازآفرینی شهری، 100 هزار واحدی که از سوی بنیاد مسکن در شهرهای زیر 50 هزار نفر و 200 هزار واحدی که در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید احداث می شوند، بارگذاری گردد.

  • زمان ثبت نام تهرانی ها در طرح اقدام ملی مسکن تعیین شد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 497

به "شروع ثبت نام طرح ملی مسکن از امروز ، جزئیات و نحوه نام نویسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام طرح ملی مسکن از امروز ، جزئیات و نحوه نام نویسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید