استفاده از صنایع دستی در المان و مبلمان شهری استان گلستان

به گزارش مجله رویگری، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با حضور در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران از بخش نمایشگاهی استان گلستان بازدید کرد.

استفاده از صنایع دستی در المان و مبلمان شهری استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، پنجشنبه 25 بهمن ماه 98 مهدی جمالی نژاد در این بازدید از هنرمند حصیرباف گلستانی خواست تا با استفاده از صنایع دستی مبلمان شهری را طراحی کند.

او بر اجرای این طرح برای اولین بار در این استان و گرگان تأکید و توضیح داد: استفاده از صنایع دستی در المان و مبلمان شهری می تواند برای شهرها جاذبه ایجاد کند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: استان گلستان به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی در سطح کشور مطرح بوده است و جاذبه های این استان در شمال کشور بی نظیر است.

او با تأکید بر نقش تورگردانان در توزیع سفر گفت: میزبانی استان گلستان از گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور اتفاق خوب و مثبتی برای صنعت گردشگری استان خواهد بود و امیدوارم در گام های بعدی تورگردانان خارجی به استان گلستان دعوت شوند.

جمالی نژاد با بیان اینکه خیلی از هم وطنان گرگان را با جاذبه های طبیعی می شناسند اضافه نمود: درحالی که این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی ارزشمندی چون بافت تاریخی گرگان را دارد.

معاون وزیر کشور یادآور شد: در بافت تاریخی گرگان (استرآباد) که ریشه در تاریخ شهر و استان دارد اقدامات ارزشمندی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با همکاری شهرداری گرگان رقم خورده است.

او گفت: بافت تاریخی گرگان می تواند در کنار جاذبه های طبیعی سبد و مقصد ارزشمندی برای گردشگران باشد.

نشست مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با احمد تجری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 724

به "استفاده از صنایع دستی در المان و مبلمان شهری استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از صنایع دستی در المان و مبلمان شهری استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید