اعضای هیئت رئیسه کمیته تفحص از نهاد ریاست جمهوری تعیین شدند

به گزارش مجله رویگری، اعضای هیئت رئیسه کمیته تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دولت های یازدهم و دوازدهم در جلسه امروز این کمیسیون انتخاب شدند.

اعضای هیئت رئیسه کمیته تفحص از نهاد ریاست جمهوری تعیین شدند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدصالح جوکار درباره جلسه امروز (یکشنبه، 10 بهمن ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شورا های مجلس اظهار کرد: در این جلسه پیشنهادات نمایندگان بر طرح شور دوم نحوه تشکیل و فعالیت های تشکل های صنفی و تخصصی با حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش ها، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر بخش های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی اضافه نمود: این پیشنهادات در خصوص شرایط صدور مجوز برای تشکل های صنفی و همچنین شرایط صاحبان تشکل ها بود. همچنین بخشی از پیشنهادات نمایندگان در خصوص شرایط افراد متقاضی درخواست مجوز تشکیل فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی به کمیسیون ارائه شده بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا های مجلس دامه داد: تعیین حداقل تعداد اعضای لازم برای اخذ پروانه فعالیت جهت تشکل های ملی و همچنین شورای صدور مجوز در سطح ملی و استانی با پیشنهادات نمایندگان اصلاح شد.

جوکار ادامه داد: در بخشی دیگر از این جلسه، اعضای هیئت رئیسه، طرح تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دوره های یازدهم و دوازدهم تعیین شد و بر این اساس آقای آصفری به عنوان رئیس و آقای فرخی میکال به عنوان نایب رئیس اول و مقصودی نیز به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا های مجلس اضافه نمود: همچنین احسان ارکانی به عنوان دبیر هیئت تحقیق و تفحص انتخاب شدند که پس از صدور حکم این افراد از طریق رئیس مجلس، کار تحقیق و تفحص مذکور آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1877

به "اعضای هیئت رئیسه کمیته تفحص از نهاد ریاست جمهوری تعیین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای هیئت رئیسه کمیته تفحص از نهاد ریاست جمهوری تعیین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید