اعلام رنگ بندی شهرها تا 25 اسفند

به گزارش مجله رویگری، تهران (پانا) - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که رنگ بندی نهایی شهرهای کشور برای انجام سفرهای احتمالی 25 اسفندماه سال جاری اعلام خواهد شد.

اعلام رنگ بندی شهرها تا 25 اسفند

علیرضا رئیسی با بیان اینکه تا خاتمه سال جاری با ارسال 400 هزار دوز واکسن دیگر از بهارات هند سرجمع تعداد واکسن کرونای روسی، چینی و هندی برای واکسیناسون افراد آسیب پذیر به یک میلیون دوز افزایش خواهد یافت، گفت: اولین بخش واکسن کوواکس مربوط به سازمان بهداشت جهانی نیز 28 اسفند تا 10 فروردین ماه به تعداد یک میلیون و 100 هزار دوز وارد کشور خواهد شد که مجموع این واکسن ها برای ادامه واکسیناسیون در کشور به 2 میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: با ورود بخش دوم واکسن کوواکس تعداد واکسن وارداتی تا اردیبشهت ماه سال 1400 به چهار میلیون و 200 هزار دوز افزایش می یابد و این سبب خواهد شد واکسیناسیون در کشور با سرعت بیشتری برای افراد آسیب پذیر جامعه ادامه یابد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: واکسن پاستور اردیبهشت ماه سال آینده آماده خواهد شد و اگر نتایج واکسن برکت نیز به خوبی پیش برود از خرداد ماه ورود این واکسن نیز به نظام سلامت افزایش قابل توجهی خواهد داشت و با احتساب واکسن های وارداتی و تولید داخلی در مجموع در تیرماه سال آینده تعداد واکسن موجود ما در کشور به 10 تا 12 میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد که با توجه به روزهای خاتمهی سال و آغاز احتمالی سفرهای نوروزی توصیه ما به هموطنان این است که در این شرایط به سفرهای نوروزی نروند و اگر قرار است سفری انجام شود رنگ بندی نهایی شهرهای کشور برای انجام سفرهای احتمالی 25 اسفندماه سال جاری اعلام خواهد شد.

رئیسی افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا در انجام سفرهای نوروزی ملاک ما رنگ جدید شهرهاست، اما سفر به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است، ولی سفر به شهرهای آبی و زرد با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی عملی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1438

به "اعلام رنگ بندی شهرها تا 25 اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام رنگ بندی شهرها تا 25 اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید