انجمن اسلامی دانشگاه مازندران خواهان برطرف مسائل منطقه آزاد بابلسر شد

به گزارش مجله رویگری، انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در نامه ای به نماینده مردم بابلسر در مجلس، خواستار توجه ویژه به منطقه آزاد این شهرستان شد.

انجمن اسلامی دانشگاه مازندران خواهان برطرف مسائل منطقه آزاد بابلسر شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در مورد منطقه آزاد این استان نامه ای به نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی نوشتند.

متن نامه به توضیح زیر است:

نقش مناطق آزاد تجاری از آن جهت که می بایست محیطی مساعد جهت افزایش صادرات کالا های فراوری داخل، ارزآوری به داخل کشور، افزایش اشتغال و بهبود سطح زندگی اهالی منطقه باشد دارای اهمیت فراوان است، اما تجربه بیش از 20 ساله اقتصاد ایران در رابطه با مناطق آزاد و انتظاری که از این ظرفیت میرفت آن طور که باید و شاید نبوده است. اشکالاتی از قبیل: عدم وجود اهداف بلندمدت، عدم درک درست از مفهوم منطقه آزاد و همچنین عدم مکانیابی صحیح، نبود نگاه زنجیره ای نسبت به ایجاد زیرساخت های فراوریی لازم و در نهایت بهره گیری از ظرفیت مناطق آزاد جهت صادرات کالا های فراوری شده و همچنین فشار های نمایندگان جهت رای آوری با توسل به این موضوع باعث ناکارآمد شدن آن شده است. کشور ما با دارا بودن 7 منطقه آزاد چه مقدار توانسته از ظرفیت این مناطق برای توسعه صادرات استفاده کند؟ طبق آمار سال 92 از میزان صادرات و واردات کالا در مناطق آزاد تجاری هفتگانه کشور میزان صادرات 132 میلیون دلار و میزان واردات از این مناطق 3.2 میلیارد دلار بوده است که جای تامل دارد. هجوم یکباره سودجویان و فرصت طلبان برای خرید زمین های شهری و افزایش سرسام آور نرخ زمین برای ساکنان بومی بدون زمین خطر دیگری است که شهرستان را تهدید میکند. هر طرح مالی مناسبی که برای حوزه بابلسر و فریدونکنار در نظر گرفته می شود بایستی به توانمند شدن مردم منطقه بیانجامد. ایجاد منطقه آزاد در شهری که از بسیاری از زیرساخت های لازم بی بهره است، نه تنها مردم منطقه را توانمند و مستقل نخواهد کرد؛ بلکه سبب وابستگی بیش از پیش آن ها به صاحبان سرمایه و گسترش مشاغل ساده و غیرتخصصی و از بین رفتن انگیزه در میان جوانان متخصص می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 710

به "انجمن اسلامی دانشگاه مازندران خواهان برطرف مسائل منطقه آزاد بابلسر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن اسلامی دانشگاه مازندران خواهان برطرف مسائل منطقه آزاد بابلسر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید