انهدام 4 پهپاد آذربایجان توسط ارتش ارمنستان

به گزارش مجله رویگری، خبرنگاران : طبق اعلام نخست وزیر ارمنستان، سامانه پدافند هوایی این کشور پیروز به انهدام چهار پهپاد جمهوری آذربایجان شده است.

انهدام 4 پهپاد آذربایجان توسط ارتش ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت پنجشنبه شب گفت که چهار فروند پهپاد متعلق به ارتش جمهوری آذربایجان بر فراز آسمان حومه ایروان رصد شدند.

نخست وزیر ارمنستان اضافه کرد: سامانه پدافندی ارتش ارمنستان پیروز شد همه این چهار فروند پهپاد جمهوری آذربایجان را منهدم کند.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان نیز پنجشنبه شب اعلام نمود که یک فروند پهپاد متعلق به ارتش جمهوری آذربایجان را در نزدیکی ایروان هدف نهاده شد.

درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ است از 27 سپتامبر 2020 شروع شده و با وجود درخواست های بین المللی برای برقراری آتش بس فوری همچنان ادامه دارد.

اخیرا شورای امنیت سازمان ملل خواهان توقف فوری جنگ ارمنستان و آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ شده و از طرفین درگیر خواست تا هر چه زودتر با یکدیگر مذاکره نمایند.

معضل قره باغ در سه دهه گذشته به یک موضوع حقوقی امنیتی پیچیده تبدیل شده است و شواهد نشان می دهد که اراده ای جدی برای حل دیپلماتیک آن وجود ندارد.

حالا بیم آن می رود که به شکل جدی و فراگیر، یک بار دیگر آتش جنگ بین ارمنستان و آذربایجان برافروخته گردد، چرا که ایروان و باکو این بار و در دومین درگیری سال 2020 میلادی، جدی تر از قبل، به رویارویی برخاسته اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1061

به "انهدام 4 پهپاد آذربایجان توسط ارتش ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام 4 پهپاد آذربایجان توسط ارتش ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید