ایران برنامه مشخصی برای توسعه میدان مشترک هنگام ندارد

به گزارش مجله رویگری، مدیرعامل شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس گفت: علی رغم اینکه میدان نفتی هنگام یک حوزه مشترک است و عمان دارد در طرف مقابل از این مخزن مشترک برداشت می نماید، هیچ برنامه مشخصی برای توسعه در سمت ایران وجود ندارد.

ایران برنامه مشخصی برای توسعه میدان مشترک هنگام ندارد

بابک عباسپور مدیرعامل شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران گفت: برای برخی پروژه ها نمی توان برنامه زمان بندی تعریف کرد و پروژه توسعه میدان مشترک نفتی هنگام نیز یکی از همین پروژه هاست.

عباسپور با بیان اینکه فقط کارهای سازه ای در این پروژه صورت گرفته، گفت: سازه یک بخش خیلی کوچکی از مخازن و تجهیزات تأمین شده؛ اما پروژه در مجموع بلاتکلیف است.

وی اضافه کرد: علی رغم اینکه میدان نفتی هنگام یک حوزه مشترک است و عمان دارد در طرف مقابل از این مخزن مشترک برداشت می نماید، هیچ برنامه مشخصی برای توسعه در سمت ایران وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس در تشریح دلایل بلاتکلیفی پروژه توسعه میدان مشترک هنگام گفت: منابع اقتصادی آن تأمین نیست و کارفرما توان تأمین اقتصادی را ندارد.

وی در پاسخ به اینکه یعنی وزارت نفت به شما گفته فعلا این پروژه دست شما باشد تا مشخص تکلیف گردد؟، گفت: ما چیزی نمی گوییم، ما فقط پیمانکاریم و کارمان را (بر اساس اعلام کارفرما) انجام می دهیم.

به گزارش خبرنگاران، میدان نفتی هنگام، میدانی مشترک بین ایران و عمان است. این میدان در تنگه هرمز در بخش شرقی خلیج فارس و 45 کیلومتری جزیره قشم واقع شده که حدود 80 درصد در آب های ایران و 20 درصد دیگر آن در آب های کشور عمان قرار گرفته است. نفت میدان نفتی هنگام یکی از مرغوب ترین نفت های خام ایران محسوب می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 521

به "ایران برنامه مشخصی برای توسعه میدان مشترک هنگام ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برنامه مشخصی برای توسعه میدان مشترک هنگام ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید