بررسی جزییات توقیف ساختمان فدراسیون و سه دانگ پرسپولیس

به گزارش مجله رویگری، خبرگزاری خبرنگاران- ساختمان باشگاه پرسپولیس طبق ادعای منابع خبری نزدیک به وزارت کار، از گروی شستا درآمد!

بررسی جزییات توقیف ساختمان فدراسیون و سه دانگ پرسپولیس

به گزارش خبرنگاران، در حالی که صبح روز گذشته به صورت رسمی اعلام شد سند تک برگ ساختمان فدراسیون فوتبال به نام شستا شده و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس هم به نام شستا سند خورده، دقایقی قبل منابع خبری نزدیک به وزارت کار ادعا کردند با پیگیری شریعتمداری، وزیر کار، شستا سه دانگ ساختمان پرسپولیس را آزاد کرده و سند باشگاه پرسپولیس که زمان ریاست محمد دادکان خریداری شد و 99 ساله به نام فدراسبون بود، از مالکیت شستا خارج شده است.

این که شبانه شستا سه دانگ باشگاه پرسپولیس را پس داده باشد، با عقل و منطق سازگار نیست اما به نظر می رسد باتوجه به اعتراض هواداران پرسپولیس نسبت به واگذاری سه دانگ ساختمان این باشگاه، وزیر کار به شستا دستور داده باشد سند باشگاه پرسپولیس را به فدراسیون فوتبال برگرداند و مابقی مطالباتش را به نحو دیگری از فدراسیون بگیرد. البته باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال هنوز این ادعای منابع خبری نزدیک به وزارت کار را تایید یا تکذیب نکرده اند.

شستا در پی خودداری فدراسیون از بازپرداخت قرض دو میلیون یورویی در پرونده مارک ویلموتس، ساختمان فدراسیون را تصاحب کرد و از آن جایی که قیمت کارشناسی این ملک کمتر از 2 میلیون یورو بود، سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس که جزو اموال فدراسیون است را هم به جای مابقی طلبش به حکم قانون تصاحب کرد اما گویا حالا وزیر کار به شستا که زیر مجموعه این وزارتخانه است دستور داده سه دانگ سند ساختمان باشگاه پرسپولیس را برگرداند. سند ساختمان های استقلال و پرسپولیس که زمان ریاست محمد دادکان خریداری شد، به نام فدراسیون فوتبال است و دو باشگاه اجازه فروش و واگذاری آن را ندارند.

عددی از سوی دادگاه بدوی برای بازپرداخت اصل بدهی درنظر گرفته شده ، رقم باورنکردنی 90 میلیارد تومان است که بدین وسیله هر یورو بیش از 40هزارتومان درنظر گرفته شده است. این عدد درحالی در دادگاه محاسبه شده که فدراسیون برای تجدید نظر باید دو میلیارد تومان بودجه کنار می گذاشته که به دلیل نداشتن بودجه از تجدیدنظر خودداری کرده است! ظاهرا بالارفتن عدد حکم به موضوع تاخیر در تامین تادیه نیز برمی گردد. عددی که برای ساختمان فدراسیون در نظر گرفته شده 68 میلیارد و ساختمان پرسپولیس هم 45 میلیارد قیمت گذاری شده که نیم از آن به همراه ساختمان فدراسیون برای تامین این حکم سنگین درنظر گرفته شده است.

تنها امید فدراسیون فوتبال بعد از قطعی شدن حکم و ارسال پرونده به اجرای احکام به دخالت رییس قوه قضاییه یا دیوان عالی کشور برای برگرداندن آن است. نکته اینکه در حال حاضر هریورو 25800 هزار تومان ارزش دارد و اگر با نرخ امروز فدراسیون بخواهد تمام مبلغ سرمربی تیم ملی را نقدا پرداخت کند این عدد به 50 میلیارد تومان خواهد رسید که 40 میلیارد تومان با حکم ارائه شده متفاوت است.

البته جرایم یا بدهکاری های مالیاتی یا چیزهایی مثل این در آن در نظر گرفته نشده است. نکته دیگری که در این بین وجود دارد و باید به آن توجه بگردد، دریافت نامه رفع تعهد ارزی از سوی فدراسیون فوتبال در زمان استقراض این پول از شرکت پتروشیمی فناوران است که فدراسیون امیدوار بود با توجه به این نامه مبلغ کمتری را به شستا بازپرداخت کند. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش قبلا ادعا کرده اند 27 میلیارد تومان به شرکت شستا پول داده اند که بنا به گفته صفی الله فغان پور معاون حقوقی فدراسیون فوتبال این مبلغ به فدراسیون عودت داده خواهد شد.

به این ترتیب هزینه کمتر از یکسال کار مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران به عددی غیرقابل باور رسیده که با حکمی که در حال اجرا است، این عدد به حدود 4.5 میلیون یورو به نرخ امروز خواهد رسید که با توجه به روزهای حضور ویلموتس در فوتبال ایران و آنچه او به کشور ما ارائه داده، شاید این عدد او را تبدیل به گران ترین مربی تاریخ فوتبال در ازای دقایق و ساعات کاری کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1521

به "بررسی جزییات توقیف ساختمان فدراسیون و سه دانگ پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی جزییات توقیف ساختمان فدراسیون و سه دانگ پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید