بهترین روش شستشوی صورت برای خانم ها و آقایان

به گزارش مجله رویگری، تا به حال این فکر کردید که بهترین روش شستشوی صورت چه روشی است و چه طور می توانیم صورتمان را به صحیح ترین شکل ممکن بشوییم؟

بهترین روش شستشوی صورت برای خانم ها و آقایان

به گزارش خبرنگار ، شما چی؟ تا حالا نحوه شستشوی صورتتان را مورد آنالیز قرار داده اید؟ اصلا می دانید بهترین روش شستشو ممکن است چه روشی باشد و اهمیت صحیح شستن صورت چیست؟ از مهم ترین دلایل اهمیت جلوه دادن این مسئله این است که پس از گذشت مدت زمانی پوست صورت دچار آسیب می گردد، هم چنین بروز چین و چروک ، خشکی و افتادگی پوست از مسائل رایج این مسئله به شمار می آیند. در ادامه با ما همراه شده تا مناسب ترین روش شستشوی صورت را به شما معرفی کنیم.

خانم ها به دلیل استفاده از مواد آرایشی مختلف باید بیش از آقایان به شستن صورتشان اهمیت دهند و توجه نمایند که در دراز مدت دچار صدمات پوستی نشوند.

اما این که مناسب ترین و صحیح ترین راه چیست را باید مرحله به مرحله به شما بگوییم .

خانم ها لطفا آرایش خود را به صورت کامل از روی صورت پاک کنید. توجه داشته باشید که مواد آرایشی احتیاج به پاک نماینده های مخصوص دارد و نمی گردد با شستشوی معمولی این کار را انجام داد. هم چنین نوع پوست شما در انتخاب ماده پاک نماینده مناسب تاثیر گذار است.

بهترین ماده پاک نماینده پوست های چرب

افراد دارای پوست چرب بهتر است از شوینده های پایه روغن استفاده نمایند. روغن موجود در این پاک نماینده ها چربی ها را از بین می برد اما اگر پوست صورتتان دارای آکنه و جوش است توصیه می گردد بیش از حد از ترکیبات پاک نماینده جوش استفاده نکنید زیرا زیاده روی در این مورد باعث خشکی پوست می گردد.

بهترین روش شستشوی صورت خشک

اگر پوست صورتتان خشک است توصیه می گردد از شوینده های مرطوب نماینده و کرم دار بهره ببرید. هم چنین بهتر است از قالب های صابون معمولی استفاده نکنید زیرا موجب افزایش خشکی پوستتان می گردد.

روش درست شستن پوست های معمولی صورت

افراد با پوست معمولی می توانند از شوینده های با ph متعادل یاری بگیرند. هم چنین شوینده های حاوی روغن موجب از بین رفتن روغن و کثیفی های صورت خواهد شد.

پیش از همه این نکته را بدانید که ضروری است روزانه حداقل دو بار صورت خود را بشویید. اما بهترین دمای آب برای شستن صورت چه قدر است؟

آب گرم موجب تمیزی بهتر چربی های صورت می گردد. منظورمان آب داغ یا خیلی گرم نیست. آب مناسب دمایی بین گرم و سرد دارد. کافی است شوینده را به صورتتان زده و سپس با آرامش و نوک انگشتان پوست خود را ماساژ دهید، با این کار آثار جوش و آکنه نیز از روی صورتتان از بین می رود.

علاوه براین بینی، پیشانی و زیر چانه تان فراموش نگردد، این قسمت ها را نیز به خوبی شستشو دهید.

نکته!

اجازه دهید تا پوست صورت خود به آرامی و شکلی طبیعی خشک گردد و سپس برای خشک کردن کامل از یک حوله نرم بهره ببرید.

توصیه ما به آقایان عدم استفاده از صابون برای شستن صورت است. اگر نمی توانید به پاک نماینده های دیگر دست پیدا کنید بهتر است به برخی نکات توجه کنید.

  1. بعضی از مواد پاک نماینده هم برای آقایان و هم خانم ها مناسب است.
  2. پوست آقایان دارای منافذ بزرگ تر و غدد چربی بیش تر است . هم چنین آقایان پوستی خشن تر دارند و پاک نماینده های روغنی نمیتواند به خوبی آن ها را پاک نمایند.
  3. می توان از یک لایه بردار ملایم گیاهی با توجه به تشخیص پزشک استفاده کرد.
  4. آب ولرم مناسب ترین آب شستشوی صورت است.
  5. آب داغ صورت را خشک و قرمز می نماید.
  6. صورتتان را از حرارت شدید محافظت کنید.

امید که با رعایت نکات گفته شده و انجام روش های توصیه شده پوستی شفاف و درخشان داشته باشید و از داشتن صورت زیبا و تمیز خود لذت ببرید. هم چنین بهتر است برای آگاهی بیش تر از بهترین روش شستشوی صورت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 53

به "بهترین روش شستشوی صورت برای خانم ها و آقایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش شستشوی صورت برای خانم ها و آقایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید