بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره نتیجه مذاکرات مسکو و آنکارا پیرامون ادلب

به گزارش مجله رویگری، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای مذاکرات با ترکیه را سازنده خواند و گفت: بر اساس نتایج به دست آمده می توان همه توافق های قبلی را اجرایی کرد.

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره نتیجه مذاکرات مسکو و آنکارا پیرامون ادلب

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه بیان کرد، مذاکرات نظامی با ترکیه درباره ادلب سوریه سازنده بوده و نتایج آن اجازه اجرایی شدن تمام توافق ها میان طرفین درباره این منطقه را خواهد داد.

بر اساس گزارش روسیا الیوم، در بیانیه مذکور که امروز (شنبه) صادر شده آمده است: مذاکرات با شرکای ترک در آنکارا در فضایی سازنده برگزار گردید و نتایج آن اجازه اجرایی شدن تمام توافق ها بویژه توافق مربوط به ادلب برای کاهش تنش را می دهد؛ توافقی که در پنجم مارس میان رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در آنکارا به دست آمد.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد: بر همین اساس فردا (پانزدهم مارس) اولین گشت مشترک روسیه و ترکیه بر جاده ام 4 انجام خواهد شد.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه دیروز (آدینه) گفت، آنکارا و مسکو بر سر جزئیات آتش بس در شمال غرب سوریه به توافق دست پیدا نموده اند.

وزارت دفاع ترکیه هم دیروز با صدور بیانیه ای اعلام نموده بود مذاکرات با هیأت نظامی روسی درباره ادلب، در فضایی مثبت و سازنده ادامه یافته است.

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفته قبل در کنفرانس خبری مشترک، از توافق دوجانبه بر سر اعمال آتش بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

آنکارا و مسکو توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک های نزدیک ادلب گشت زنی های مشترک برقرار نمایند. همچنین مقرر شده در طول بزرگراه اِم4 سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 773

به "بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره نتیجه مذاکرات مسکو و آنکارا پیرامون ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره نتیجه مذاکرات مسکو و آنکارا پیرامون ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید