تبعیض نژادی و جنسیتی در فضای کاری گوگل، بازپرداخت 3.8 میلیون دلار به کم درآمدها

به گزارش مجله رویگری، بازرسان این پرونده متوجه شدند در سال 2017 میلادی میزان استخدام زنان و اقوام آسیایی در مشاغل مهندسی نرم افزار گوگل نابرابر بوده است.

تبعیض نژادی و جنسیتی در فضای کاری گوگل، بازپرداخت 3.8 میلیون دلار به کم درآمدها

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

یکی از مدیران منطقه ای وزارت کار آمریکا حدود 4 سال پیش اظهار داشت که این وزارتخانه شواهد متقاعدکننده ای از تبعیض قابل توجه علیه زنان و آسیایی ها در سطوح شغلی کمپانی گوگل دریافت نموده است. گوگل در آن موقع با انتقاد از وزارت کار این ادعاها را رد کرد.

به گزارش خبرنگاران، این اتهام گوگل را در رده شرکت های متهم به تبعیض جنسیتی و نژادی قرار داد. این کمپانی عظیم در همان سال اظهار داشت: تبعیض جنسیتی یا نژادی در پرداخت های سازمان ما جایی ندارد و ما در وب سایت re:Work کوشش کردیم که چگونگی جلوگیری و برطرف تبعیض در پرداخت ها را به دیگر صاحبان کسب و کار آموزش دهیم.

الجزیره چند سال پس از اتهامات تبعیض جنسیتی و نژادی علیه گوگل، به نقل از وزارت کار آمریکا نوشت: بنگاه مالی الفبت به عنوان شرکت مادر کمپانی گوگل حدود 3.8 میلیون دلار را برای حل و فصل مسئله پرداخت کمتر حقوق و مزایا به کارکنان زن و آسیایی خود هزینه می نماید.

گوگل به پرداخت حقوق و مزایای کمتر به زنان و آسیایی ها متهم شده است/ عکس: Bloomberg

2.6 میلیون دلار از این مبلغ به عنوان هزینه جبرانی به کارمندان زن کم درآمد و آسیایی ها بازپرداخت خواهد شد.

گوگل اعلام نموده که از حل و فصل این مسئله خوشحال است.

دفتر کار برنامه های انطباق قرارداد فدرال (OFCCP) در وزارت کار آمریکا، شاخص های اولیهای را ارائه نموده که براساس آن بیش از 2783 کارمند زن گوگل بین سال های 2014 تا 2017 حقوق کمتری گرفته اند. این زنان کارمند گروه مهندسی نرم افزار در شعبه شهرهای مونتین ویو، سیاتل و کالیفرنیا بوده اند.

اینک وزارت کار آمریکا طی یک توافق نامه، گوگل را موظف نموده تا مبلغی حدود 2.6 میلیون دلار را به بیش از 5500 کارمند کم درآمد این شرکت پرداخت کند. وزارت کار امریکا از گوگل خواسته است تا شیوه های استخدام و حقوق دهی خود را بار دیگر آنالیز و اصلاح کند.

بازرسان این پرونده متوجه شدند در سال منتهی به 31 آگوست 2017 میلادی میزان استخدام زنان و اقوام آسیایی در مشاغل مهندسی نرم افزار در واحدهای سانفرانسیسکو، سانیوال، کالیفرنیا، کرکلند و واشنگتن نابرابر بوده است.

گوگل همچنین مبلغ 1.25 میلیون دلار را به تنظیم پرداخت های تیم مهندسی خود در واحدهای مونتین ویو، کرک لند، سیاتل و نیویورک در 5 سال آینده اختصاص داده است. از طرفی تمامی بودجه های مازاد گوگل از این پس صرف کوشش های متنوع در گوگل خواهند شد.

در بسیاری از شرکت های عظیم دنیا مازاد بودجه هر ساله صرف جشن و پذیرایی از کارمندان می گردد.

گوگل در بیانیه ای اظهار داشت: ما معتقدیم هرکس باید با توجه به کاری که انجام می دهد، دستمزد بگیرد. ما باید سرمایه گذاری های سنگینی برای اصلاح سیستم استخدام خود انجام دهیم و به شکلی عادلانه و بی طرفانه جبران خسارت کنیم.

اخبار مربوط به حل و فصل پرداخت های کم گوگل به زنان پس از اخراج بحث برانگیز تیمنت گبرو در ماه دسامبر سال گذشته مجددا اوج گرفت.

تیمنت گبرو سرپرست تیم هوش مصنوعی-اخلاقی (سابق) گوگل و همکارش جوی بولاموینی به دلیل نگارش مقاله ای در خصوص تبعیض نژادی در سیستم های تشخیص چهره معروف هستند. تیمنت گبرو به دلیل ارسال ایمیلی در گروه داخلی همکاران در گوگل اخراج شده بود. گوگل می گید این کارمند استعفا داده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1362

به "تبعیض نژادی و جنسیتی در فضای کاری گوگل، بازپرداخت 3.8 میلیون دلار به کم درآمدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعیض نژادی و جنسیتی در فضای کاری گوگل، بازپرداخت 3.8 میلیون دلار به کم درآمدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید